ابزار آلات جنگ های زمان ظهور / سلاح امام زمان سلاح برتر

در این راستا نکاتى است که باید در نظر گرفت:

۱ – کلمه «سیف» که در روایات آمده، کنایه از مطلق سلاح مى باشد. چنان ‏که در بسیارى موارد چنین کاربردى دارد.

۲- آنچه مسلم است سلاح‏هاى موجود دنیا به گونه ‏اى است که نابود کننده هر کسى است که در برد مۆثر آن باشد در حالى که سلاح امام زمان «عج» و یارانش تنها انسان هاى تبهکار و فاسد و بى‏ ایمان را از بین مى ‏برد و خوبان از گزند آن در امانند. اما این که این ویژگى چگونه به دست مى‏ آید بر ما پوشیده است مى ‏توان احتمال داد که آن حضرت به سلاح فوق مدرنى دست مى یابند که چنین کاربردى دارد و سلاح‏هاى دیگران در برابر آن ناتوان است و کارایى چندانى ندارد و نیز ممکن است سلاح جدیدى توسط آن حضرت به کار گرفته نشود و با سلاح هایى ابتدایى به نبرد برخیزند و اراده الهى بر از کار افتادن دیگر سلاح‏ها تعلق گیرد.

سۆالاتى که درباره ابزار دفاعى آن حضرت قابل طرح است عبارتند از:

۱- آیا ابزار دفاعى آن حضرت سلاح سردى چون شمشیر خواهد بود یا نه؟

۲- مفاد روایات اسلامى کدام نظریه را تأیید مى کند؟

۳- آیا تکامل صنعتى و ماشینى در آن روزگار از بین خواهد رفت یا نه؟

مى گوییم براى یافتن پاسخ این سۆالات هم از منابع حدیث و هم از دلایل عقلى مى توان کمک گرفت اما به نظر عقل: هیچ دلیلى وجود ندارد که با جهش جامعه انسانى به سوى حق و عدالت ترقى جامعه متوقف گردد. افزون بر آن یکى از پایه هاى استقرار حکومت واحد جهانى به هم پیوستگى دنیا از نظر وسایل ارتباطى است و این موضوع بدون تکامل صنعتى ممکن نیست. پس بعید نیست بگوییم همان گونه که قلم کنایه از علم و فرهنگ است، شمشیر هم کنایه از قدرت و نیروى نظامى مى باشد. از همین جا مى توانیم به این سخن اعتراف کنیم که نمى توانیم نوع این سلاح را نه از نظر مادى یا روانى بودن و نه از جهات دیگر تعیین کنیم. همین اندازه اجمالا مى توانیم بگوییم یک سلاح برتر خواهد بود.

هیچ دلیلى وجود ندارد که با جهش جامعه انسانى به سوى حق و عدالت ترقى جامعه متوقف گردد. افزون بر آن یکى از پایه هاى استقرار حکومت واحد جهانى به هم پیوستگى دنیا از نظر وسایل ارتباطى است و این موضوع بدون تکامل صنعتى ممکن نیست. پس بعید نیست بگوییم همان گونه که قلم کنایه از علم و فرهنگ است، شمشیر هم کنایه از قدرت و نیروى نظامى مى باشد

هم چنان که مى دانیم آن سلاح سلاحى نیست که گناهکار و بى گناه را با هم نابود کند. و اما به نظر احادیث: احادیثى که نقل شده، به نوبه خود هر کدام تکامل علوم را در ابعادى مختلف براى انسان گوشزد مى کنند. از باب نمونه در کتاب منتخب الاثر عناوین ذیل را مشاهده مى کنیم که همگى بر پیشرفت و رشد علوم آن روزگار دلالت مى کنند:

۱- باب سوم در این که زمین، کنوز و معادن خود را اظهار مى کند. در این باره ده حدیث است. از باب نمونه: موسى بن جعفر (علیه السلام) فرمود: براى آن حضرت گنجینه هاى زمین ظاهر مى شود و هر امر دورى، براى ایشان نزدیک مى گردد.

۲- باب چهارم: در این که برکات سماوى و ارضى و غیر این دو ظاهر مى شوند و در آن ۱۲ حدیث است. از باب مثال: پیامبر (صلی الله علیه و آله) فرمود: در زمان آخر امتم مهدى خروج مى کند و حال آن که باران او را سیراب و زمین نباتاتش را بر وى عرضه مى کند.

۳- باب یازدهم در این که زمین در دولت وى عمران مى یابد. در این زمینه ۵ حدیث وارد شده است. از آن جمله: حضرت فرمود: روى زمین خرابى باقى نمى ماند مگر این که مهدى آن را آباد مى کند.

۴- باب دوازدهم در این که امور در عصر ایشان تسهیل پیدا کرده و عقول مردم هم تکامل پیدا مى کند و در آن ۷ حدیث نقل شده است.

از باب نمونه امام صادق (علیه السلام) فرمود: در زمان قائم آل محمد (صلی الله علیه و آله) مۆمنى که در مشرق است برادر خود را که در مغرب است مى بیند. همین طور مۆمنى که در مغرب است برادر خود را که در مشرق است، مشاهده مى کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.