قدرت‌سازی ایران در بحران؛ مسیری سخت و باشکوه، با مردمی که همیشه پیروزند

با وجود چالش‌ها و موانع چهل‌وچهارساله‌ای که در مسیر رشد انقلاب اسلامی وجود داشت، ایران توانست با شناسایی ظرفیت‌ها، تمرکز بر گذر از بحران‌ها و تبدیل چالش‌ها به فرصت، در سایه رهبری مقتدر و ملتی متحد پیروز میدان‌ها باشد.

#انقلاب_اسلامی #قدرت_ایران_در_بحران

انقلاب چهل و چهارساله ایران، گرچه جوان اما مسیری پر از چالش‌های بزرگ را در مسیر رشد خود طی کرده است. پاسخ به این سوال که ایرانِ بعد از انقلاب چگونه توانست بر این چالش‌ها پیروز شود را می‌توان از ابعاد متفاوت و به روایت افرادی از نقاط مختلف جهان شنید. در این گزارش قصد داریم تا مهم‌ترین ابعاد و شاخصه‌های غلبه بر چالش‌های این چهار دهه را از زبان کارشناسان و تحلیلگرانی از منطقه غرب آسیا بشنویم که به ایران سفر داشته و با واقعیت جامعه ایرانی بعد از انقلاب آشنا هستند. 

یکی از مهم‌ترین ابعادی که از دید رسانه‌ها و کارشناسان جهان پررنگ بوده، تهدیدات نظامی علیه ایران هستند. این بُعد نیز از آن‌جایی برجسته شد که جنگی بزرگ و همه جانبه علیه انقلاب اسلامی ایران در اوایل پیروزی‌اش، تحمیل شد؛ جنگی که ایرانِ اسلامی مجبور شد با امکانات نظامی-دفاعی محدود با آن روبه‌رو شود. گر چه ایرانِ اوایل جنگ تحمیلی حامیان و تسلیحات عراق را نداشت اما توانست با مولفه‌های قدرت نرمی که اسباب پیروزی‌اش را فراهم کرده بودند، از سد ائتلاف نظامی بین‌المللی علیه حاکمیت و قدرت خود بگذرد.

قدرت‌سازی ایران در بحران؛ مسیری سخت و باشکوه

«قاسم الغراوی» تحلیلگری است که درباره راه‌های گذر انقلاب جوان ایران از بحران‌ها با ما به گفت‌وگو نشسته است. او معتقد است که برخوردار شدن ایران از ملاک‌ها و معیارهای یک کشور توسعه‌یافته و مستقل، دلیلی بر آن است که انقلاب چهل‌ و چهار ساله علی‌رغم تمام چالش‌ها در مسیری درست قرار دارد؛ مسیری که یک نقطه قوت دارد و آن هم این است که در نوع خود، تجربه‌ای جدید و منحصربه‌فرد است.

خیبرشکن جدیدترین موشک ایران

اتحاد و عشق مردم ایران به کشورشان، نجات‌دهنده است

«مفید السعیدی» مدیر عربی «پژوهش‌های رسانه و توسعه»، کارشناس دیگری است که در خصوص عبور ایران از چالش‌های چهل‌وچهار ساله با ما به گفت‌وگو نشست. او ابتدای صحبتش به ویژگی‌های منحصر به فرد ملت ایران پرداخت و گفت: احترام ویژه‌ای برای مردم بیداری قائلم که به خاطر کشورشان در مقابل همه نیروهای استکباری ایستادند تا امروز کشوری بسازند که از نظر صنعت، کشاورزی، تجارت و قدرت با قدرت‌های به اصطلاح بزرگ رقابت می‌کند. مردم ایرانی که انتخاب کردند که حامی رهبران و مدیران خود باشند و یک انقلاب جوان چهل‌وچهارساله را به اینجا برسانند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.