تصویب دستورالعمل تنظیم بازار خودرو سواری/ شورای رقابت: بازار همه خودروهای سواری در کشور انحصاری‌ است.

تصویب دستورالعمل تنظیم بازار خودرو سواری

دستورالعمل تنظیم بازار خودرو سواری، پیشنهاد کارگروه تخصصی خودرو در جلسه شماره ۵۴۳ شورای رقابت مورد بحث و بررسی قرار گرفت و به اتفاق آراء مصوب شد.

#تصویب #تنظیم_بازار #خودروی_سواری

براساس این گزارش در متن دستورالعمل تنظیم بازار خودرو آمده است: با توجه به وضعیت انحصاری بازار خودروی سواری در کشور بر اساس بالا بودن شاخص‌های متمرکز، تقاضای انباشته در بازار،‌ ممنوعیت یا محدودیت واردات طی سال‌های اخیر، پایین بودن قدرت انتخاب مصرف‌کنندگان، برخی احکام همچون ماده ۱۲ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مصوب ۱۴۰۰.۷.۲۴ ، بند (۳) تبصره ۷ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور و تبصره قانون اصلاح ماده ۱۰ قانون ساماندهی صنعت خودرو مصوب ۱۴۰۱.۹.۹ که وضعیت انحصاری این بازار را شدیدتر ساخته‌اند، ضمن دریافت نظرات مشورتی و پیشنهادات در کارگروه خودرو، شورای رقابت به استناد بند ۵ ماده ۵۸ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و با توجه به مفاد ماده ۲ و ماده ۷ قانون ساماندهی صنعت خودرو در جلسه شماره ۵۴۳ مورخ ۱۴۰۱.۱۱.۱۱ دستورالعمل تنظیم بازار خودروی سواری را به شرح ذیل تصویب کرد.

* شورای رقابت بازار تمامی خودروهای سواری را انحصاری تشخیص داد

در ماده ۲ این دستورالعمل آمده است بازار همه خودروهای سواری شامل خودروهای تولیدی، مونتاژ و وارداتی، انحصاری تشخیص و از این پس مشمول این دستوالعمل هستند.

همچنین در ماده ۳ این دستورالعمل با عنوان دستورالعمل قیمت‌گذاری آمده است:

بنای تنظیم قیمت خودرو، بر اساس ضوابط قیمت‌گذاری مصوبات هیأت تعیین و تثبیت قیمت‌ها است که توسط سازمان حمایت محاسبه می‌شود. نتایج محاسبات در کارگروه خودرو ارائه و به تصویب شورای رقابت می‌گردد و توسط عرضه‌کننده خودرو لازم‌الاجرا است .

* شرایط طرف تقاضا

در ماده ۴ این دستورالعمل  شرایط طرف تقاضا آمده است از جمله این شرایط حداقل سن متقاضیان خرید خودرو ۱۸ سال و الزامی بودن گواهینامه رانندگی، است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.