تاکید بر اقدامات پیشگیرانه در فصل زادآوری حیات وحش/الزام حفاظت از گونه ها

فرماندهی یگان حفاظت محیطزیست در نامه‌ای به مدیران کل حفاظت محیط‌زیست استان‌ها بر لزوم انجام اقدامات پیشگیرانه در فصل زادآوری حیات وحش تاکید کرد.

#حفاظت#محیط_زیست#فصل#زاداوری#کنترل#حیات_وحش

به گزارش خبرگزاری افسران به نقل از سازمان حفاظت محیط‌زیست، در نامه سرهنگ جمشید محبت خانی فرماندهی یگان حفاظت محیط‌زیست به مدیران‌کل حفاظت محیط‌زیست استان‌ها آمده است: نظر به فرا رسیدن فصل زادآوری حیات‌وحش در مناطق تحت مدیریت سازمان متبوع و لزوم حفاظت و صیانت هرچه بیشتر گونه‌ها در این فصل، خواهشمند است دستور فرمایید موارد ذیل در دستور کار کلیه نیروها بویژه نیروهای یگان حفاظت استان قرار گیرد.

۱- انجام اقدامات آموزشی و فرهنگ‌سازی در رسانه‌های سمعی و بصری استانی و آگاهی بخشی به گردشگران، جوامع محلی و آحاد مردم در خصوص فصل زادآوری حیات‌وحش و لزوم حفاظت از گونه‌ها.
۲- کنترل گردشگران، ورزشکاران و… و انجام اقدامات آموزشی- فرهنگی در خصوص عدم ایجاد آلودگی صوتی و کمک به حفظ آرامش حیات‌وحش در این فصل.

۳- کنترل و انجام اقدامات  آموزشی در خصوص عدم غذارسانی دستی به حیات‌وحش در این فصل.

۴- تأکید در رصد و پایش بیشتر مناطق جهت جلوگیری از زنده‌گیری نوزادان حیات‌وحش، برداشت جوجه وتخم پرندگان، به ویژه پرندگان شکاری که در سال های اخیر به یک چالش بزرگ تبدیل شده است.

۵- تأکید در رصد و پایش فضای مجازی در خصوص خرید و فروش نوزادان حیات‌وحش، جوجه و تخم پرندگان شکاری که متعاقب آن متأسفانه فروش حیات‌وحش بصورت حضوری و یا غیرحضوری (توسط پیک، تاکسی اینترنتی، اتوبوس بین شهری و باربری‌های شهرستان‌ها و…) صورت گرفته که در سال‌های اخیر به چالشی جدی مبدل شده و افراد و باندهایی در این بخش فعال شده‌اند که این مهم قابل تأمل بوده و یکی از راه‌های مهم، کنترل و عدم برداشت حیات‌وحش از طبیعت است.

همچنین محبت‌خانی خواستار نظارت کامل مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان و فرمانده یگان حفاظت استان بر اجرای این مفاد شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.