۶۸ هزار متهم اقتصادی در کشور دستگیر شدند / اقدامات پلیس امنیت اقتصادی در سال ۱۴۰۱

پلیس امنیت اقتصادی در سال گذشته بیش از ۶۸ هزار متهم اقتصادی را دستگیر کرده است.

دستگیری#۶۸_هزار#متهم#اقتصادی#فراجا#۱۴۰۱

به گزارش خبرگزاری افسران پلیس امنیت اقتصادی فراجا گرچه جزو یگان‌ها و پلیس‌های تازه‌ تاسیس در مجموعه انتظامی کشور به شمار می‌رود، اما درهمین مدت که کمتر از چهار سال از تاسیس آن گذشته، اقدامات قابل توجهی را انجام داده و توانسته به یکی از یگان‌های کلیدی در انتظامی کشور بدل شود.

پیش‌بینی، کنترل، پیشگیری، شناسایی، کشف و مقابله با فعالیت‌ها و جرایم اقتصادی نظیر زمین‌خواری، پول‌شویی، قاچاق کالا، فرار مالیاتی، وام‌ها و تسهیلات غیرمجاز بانکی و… از جمله وظایف این پلیس است. از این رو به نظر می‌رسد که با توجه به نامگذاری امسال به نام «مهار تورم و رشد تولید» از سوی مقام معظم رهبری، پلیس امنیت اقتصادی نقش پررنگی را برعهده داشته باشد. در حال حاضر و از بهمن ماه سال ۱۴۰۱،  سردار حسین رحیمی، ریاست این پلیس تخصصی در مجموعه فراجا را برعهده دارد.

سردار سعید منتظرالمهدی، سخنگوی فراجا درباره اقدامات پلیس امنیت اقتصادی در سال ۱۴۰۱ گفت:‌ با توجه به حساسیت ها و مطالبه به حق عموم جامعه در حوزه کشف جرایم اقتصادی پلیس امنیت اقتصادی فراجا در سالی که گذشت، قریب به ۶۸ هزار متهم اقتصادی را شناسایی، دستگیر و تحویل مراجع قضایی داده است. 

وی با بیان اینکه پلیس امنیت اقتصادی بیش از ۴۳ هزار وسیله نقلیه قاچاق را نیز در سراسر کشور کشف کرده است، گفت: این پلیس در حیطه های زمین خواری، جرایم پولشویی و احتکار کالاهای اساسی نیز به ترتیب با افزایش ۶۰، ۲۹ و ۲۰ درصدی کشفیات مواجه بوده است.

به گفته منتظرالمهدی بررسی، بازرسی و بازبینی حدود ۱۳۴ هزار محموله گمرکی و دستگیری حدود هزار نفر قاچاقچی نیز از دیگر اقداماتی است که در سال ۱۴۰۱ از سوی ماموران پلیس امنیت اقتصادی فراجا انجام شده است. 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.