‍ «هم میهن» باز هم زیرآبی رفت/ انتشار ناقص یک استفتاء مربوط به اجازه برداشتن حجاب در ضرورت

روز گذشته هم میهن با انتشار پستی با عنوان فتوای مهم آیت‌الله مکارم شیرازی، از اجازه ایشان برای کشف حجاب دختران در خارج برای تحصیل در شرایط خاص خبر داد.

بررسی دقیقتر نشان میدهد استفتاء فوق مربوط به ۲۰ سال قبل و در باره دانشجویان بومی کشورهایی مثل ترکیه و مانند آن است که پرسیده شد اگر در این کشورها شرط گذراندن ترم های دانشجویی در مراکز علمی و دانشگاهی مشروط به برداشتن حجاب باشد، تکلیف چیست؟ درفرض سؤال آیت الله مکارم شیرازی اجازه دادند که تنها در مورد ضرورت شدید در محدوده مرکز آموزشی حجاب خود را با شرایطی بردارند.

ایشان در استدلال برای این فتوا، نوشته اند «با توجه به این که اگر دختران مسلمان دروس عالی را نخوانند، تنها افراد بی بند و بار و لا مذهب، پست های مهم را اشغال می کنند و بافت جامعه عوض می شود، به این افراد اجازه داده می شود که حجاب را در خصوص مواردی که ضرورت دارد، به مقدار ضرورت رعایت نکنند.  ولی در غیر موارد، حتما مراعات نمایند.»

به نظر میرسد هم میهن با حذف سوال این استفتاء «وظیفه خواهران دانشجوی مسلمان ترکیه و…»، و انتشار سوالی که مربوط به ۲۰ سال قبل بوده در شرایط حاضر، باز هم زیرآبی رفته و سعی در القای اشتباه کوتاه آمدن مراجع از حکم حجاب شرعی برای مخاطب داشته است. اتفاقی که با بازتاب های گسترده این پست در دیگر کانال ها تا حدی نیز عملی شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.