پرداخت ۷۰ درصد از هزینه‌های توانبخشی معلولان / پوشش سازمان بهزیستی

مدیرکل بهزیستی استان تهران گفت: ارائه خدمات توانخبشی در بیمه سلامت تعریف شده است و افراد دارای معلولیت می‌توانند با تعرفه دولتی، تخفیف ۷۰ درصدی این خدمات را دریافت کنند.

#قانون#حمایت#معلولان#خدمات#توانبخشی#تخفیف#۷۰_درصدی#بیمه_سلامت

محمد نصیری مدیرکل بهزیستی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار آسیب‌های اجتماعی خبرگزاری فارس، با اشاره به آخرین جزئیات اجرای مفاد تفاهم‌نامه بین بهزیستی و بیمه سلامت، اظهار کرد: سازمان بهزیستی بر اساس توجه به اجرای ماده ۶ قانون حمایت از معلولان مصوب مجلس شورای اسلامی اقدام به انعقاد تفاهم‌نامه‌ای فی مابین بیمه سلامت و این سازمان برای برخورداری مددجویان دارای بیمه سلامت از خدمات توانخبشی ستاره‌دار کرده است.

وی افزود: تا پیش از انعقاد این قرارداد، ۹ خدمت ستاره‌دار کلینیک به افراد دارای معلولیت تحت پوشش سازمان بهزیستی ارائه می‌شد اما با این تفاهم‌نامه، این میزان به ۵۹ خدمت افزایش پیدا کرد که از آن جمله خدمات می‌توان به توانبخشی، کادر درمانی، گفتار درمانی، بینایی سنجی، شنوایی سنجی و فیزیوتراپی و …. اشاره کرد.

مدیرکل بهزیستی استان تهران به خدمات ارائه شده در تفاهم‌نامه اشاره کرد و گفت: ارائه خدمات توانخبشی در بیمه سلامت تعریف شده است و فردی که به مراکز دانشگاهی طرف قرارداد سازمان بیمه سلامت مراجعه می‌کند امروز می‌تواند با تعرفه دولتی تخفیف ۷۰ درصدی از این خدمات را دریافت کند. در مفاد این تفاهم‌نامه تأکید شده است یک فرد دارای معلولیت تنها ۳۰ درصد از هزینه‌های توانخبشی در مراکز طرف قرارداد با سازمان بیمه سلامت را پرداخت می‌کند و محدودیت در نوع مرکز کلینیک مطرح نیست.

نصیری با بیان شرایط دریافت خدمات توانخبشی، ابراز کرد: باید مراکزی که افراد دارای معلولیت از آن خدمت می‌گیرند طرف قرارداد با سازمان بیمه سلامت باشند تا پرداخت بتواند از طرف بیمه سلامت صورت بگیرد، همچنین فرد توانخواه باید در سازمان بهزیستی دارای کارت معلولیت بوده و آیتم‌های مربوط به تأیید معلولیت را طی کرده باشد و در بیمه سلامت عنوان نشان‌دار داشته باشد، به این صورت که مشخص باشد چه نوع معلولیتی دارد.

وی با بیان برخی از آمار افراد دارای پرونده توانخبشی، اظهار کرد: در حال حاضر بر اساس آخرین آمارها، ۴۱ هزار نفر از افراد دارای معلولیت در بهزیستی استان تهران در بیمه سلامت دارای پرونده توانخبشی هستند و این قابلیت را دارند که از ۷۰ درصد تخفیف در توانخبشی بهره‌مند شود. ۶۴۰ مرکز خدمات دهنده توانخبشی در ۱۶ شهرستان استان تهران آماده خدمات رسانی به جامعه هدف بهزیستی است.

مدیرکل بهزیستی استان تهران ادامه داد: لیستی از افراد نشان دار را‌ آماده کردیم و در تلاشیم تا تمامی افراد خدمت گیرنده از بهزیستی نشان دار شوند و در هر نطقه‌ای از کشور بتوانند از خدمات ما استفاده کنند، همچنین باید تأکید کنم اگر فردی هنگام مراجعه به مراکز درمانی از نشان دار نبودن خود اطلاع پیدا کند، می‌توانیم او را به لیست افراد نشان‌دار اضافه کنیم. 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.