گام جدید روسیه برای رقابت با صنعت اسباب‌بازی چین و آمریکا

روسیه در تازه‌ترین سیاست خود، اقدامی تازه برای توسعه صنعت اسباب‌بازی در نظر گرفته است؛ اقدامی که با آن به تولیدکنندگان این مجال را می‌دهد که کسب و کار خود را گسترش داده و به بازارهای جدید وارد شوند.

در نمایشگاه «اینوپروم ۲۰۲۵» اعلام شد تولیدکنندگان بازی و اسباب‌بازی می‌توانند تا ۳۰ درصد هزینه ماشین‌آلات وارداتی را به صورت یارانه دریافت کنند. این تصمیم برای کاهش وابستگی به واردات چینی و ارتقای فناوری خطوط تولید پلاستیک و چاپ سه‌بعدی در نظر گرفته شده است.

روسیه دهمین بازار بزرگ اسباب‌بازی و بازی را در سطح جهان در اختیار دارد. تولید داخلی کالاهای کودک روسیه در ۲۰۲۴ به ۷/۴ میلیارد دلار رسید که با پشتیبانی جدید، ظرفیت تزریق پلاستیک و چاپ سه‌بعدی، ۱۵ درصد دیگر بالا می‌رود و صادرات به آسیای مرکزی تقویت می‌شود.

گفته می‌شود تولید کالاهای کودکان در سال گذشته میلادی در روسیه شش درصد افزایش یافته است. همچنین بیش از ۱/۸ هزار بنگاه در بخش تولید کودکان فعالیت می‌کنند.

دولت این کشور از چندی پیش نقشه راه توسعه صنعت کالاهای کودکان را تصویب کرده است که شامل حوزه‌های توسعه اطلاعات آماری، تحریک تقاضا و افزایش دسترسی به کالاهای کودکان و همچنین بهبود ایمنی و کیفیت محصولات کودکان می‌شود.

در حالی که آمریکا از نظر درآمد در سطح جهانی پیشتاز است، بازار روسیه به دلیل افزایش درآمد مصرف‌کننده و طبقه متوسط ​​در حال رشد، شاهد روندهای مثبتی است. این بازار همچنین تحت تأثیر کاهش نرخ مرگ و میر نوزادان و افزایش جمعیت کودکان قرار دارد و تقاضا برای اسباب‌بازی‌های آموزشی و سرگرمی را افزایش می‌دهد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.