چین در سال ۲۰۲۷ گردشگران را به فضا می‌فرستد

شرکت چینی «دیپ بلو ارواسپیس» (Deep Blue Aerospace) در حال ورود به حوزه گردشگری فضایی است.

قیمت بلیط‌ها ۱.۵ میلیون یوآن (حدود ۲۱۰ هزار دلار آمریکا) خواهد بود. با این قیمت، مشتریان خیلی بیشتر از یک تجربه کوتاه بی‌وزنی را خواهند داشت.

ترکیب موشک-کپسول در سال ۲۰۲۶ ده‌ها آزمایش را برای اطمینان از ایمنی و قابلیت اطمینان سفرهای سرنشین‌دار زیرمداری انجام خواهد داد.

دیپ بلو در بیانیه‌ای نوشت: قیمت بلیط‌ها ۱.۵ میلیون یوآن (حدود ۲۱۰ هزار دلار آمریکا) خواهد بود. با این قیمت، مشتریان خیلی بیشتر از یک تجربه کوتاه بی‌وزنی را خواهند داشت. آنها وسعت و رمز و راز جهان را تجربه خواهند کرد و شاهد چشم‌انداز باشکوه فراتر از زمین خواهند بود. این یک سفر فضایی همه‌جانبه خواهد بود که یک عمر آن را فراموش نخواهید کرد.

این بیانیه، مفاهیمی را نیز درباره سیستم پرواز فضایی زیرمداری دیپ بلو نشان می‌دهد. این مفاهیم، یک ترکیب موشک-کپسول قابل استفاده مجدد را شبیه به موشک «نیو شپرد»(New Shepard) شرکت «بلو اوریجین»(Blue Origin) توضیح می‌دهند که تا به امروز هشت پرواز سرنشین‌دار زیرمداری را انجام داده است.

دیپ بلو در بیانیه خود خاطرنشان کرد که در حال توسعه یک موشک مداری قابل استفاده مجدد به نام «Nebula-۱» است و قصد دارد دو بلیط اول را طی یک رویداد زنده در روز ۲۴ اکتبر بفروشد. با وجود این، خریداران باید صبور باشند زیرا این شرکت که در سال ۲۰۱۷ تاسیس شد، چندین سال دیگر را صرف توسعه و آزمایش سیستم پرواز فضایی زیرمداری خود خواهد کرد.

نمایندگان دیپ بلو در ادامه بیانیه‌ گفتند: ترکیب موشک-کپسول در سال ۲۰۲۶ ده‌ها آزمایش را برای اطمینان از ایمنی و قابلیت اطمینان سفرهای سرنشین‌دار زیرمداری انجام خواهد داد و تجاری‌سازی سفرهای زیرمداری را در سال ۲۰۲۷ رسما آغاز خواهد کرد.

دیپ بلو تنها شرکت چینی در بازار گردشگری فضایی نیست. شرکت «CAS Space» زیرمجموعه «آکادمی علوم چین» نیز در حال کار کردن روی یک وسیله نقلیه زیرمداری سرنشین‌دار خود است که اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، می‌تواند در چند سال آینده پرتاب شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.