استخدام ۱۵ هزار پرستار درحال بررسی است

رئیس کمیته پرستاری کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: درخواست کرده‌ایم امسال حداقل مجوز جذب ۱۵ هزار پرستار داده شود تا بتوانیم با اضافه شدن نیروی پرستاری، هم تعداد پرستاران دولتی افزایش دهیم.

سید محمد جمالیان رئیس کمیته پرستاری کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهارکرد: مبلغ حق اضافه کاری پرستاری واقعا پایین است. برای اصلاح این موضوع، وزارت بهداشت باید پیشنهاد خود را به شورای حقوق و دستمزد اعلام کند تا این شورا هم نظر خود را اعلام کرده و ابلاغ شود.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت در روزهای گذشته نامه پیشنهاد خود را برای افزایش مبلغ اضافه کاری به شورای حقوق و دستمزد ارسال کرده و سازمان برنامه و بودجه نیز اعلام کرده که نظر موافق خود را برای افزایش مبلغ حق اضافه کار پرستاران اعلام خواهد کرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: مطمئنا در شورای حقوق و دستمزد این مطالبه پرستاران مصوب و پس از تصویب سریع ابلاغ خواهد شد. بر اساس انتظاری که داریم و فشارهایی که می‌آوریم امیدواریم این اتفاق تا پیش از روز پرستار بیفتد.

وی ادامه داد: از مبلغ پیشنهادی در نامه وزارت بهداشت برای حق اضافه کاری پرستاران اطلاعی ندارم. در هر صورت این رقم باید در شورای حقوق و دستمزد بررسی کارشناسی شود و رقمی مصوب شود که قابلیت پرداخت داشته باشد.

جمالیان گفت: ما علاقه داریم که رقم مناسبی بابت اضافه کاری به پرستاران پرداخت شود، اما اضافه کار از درآمدهای اختصاصی بیمارستان پرداخت می‌شود و بیمارستان‌ها باید توان پرداخت داشته باشند. در هر صورت به طور مسلم است رقم پایین فعلی اضافه کاری تغییر خواهد کرد و این تغییر هم چشمگیر خواهد بود.

رئیس کمیته پرستاری کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درباره آخرین وضعیت مطالبات پرستاران و اقدامات مجلس و دولت در این باره گفت: کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به ریاست جمهوری، خواستار پیگیری ۸ اولویت به‌عنوان مطالبات اصلی پرستاران شد.

وی ادامه داد: در جوابیه‌ای که از طرف ریاست جمهوری برای کمیسیون بهداشت ارسال شد، رئیس جمهوری این موضوع را به سازمان برنامه و بودجه ارجاع داده بودند و در نهایت در جواب این سازمان آمده بود که حدود ۶ همت مطالبات پرستاری مربوط به بیمه سلامت بوده و در اختیار این بیمه قرار گرفته است.

جمالیان گفت: مطالبات پرستاران تامین اجتماعی و بودجه‌های مورد نیاز وزارتخانه هم پرداخت شده است تا بتوان معوقات پرستاری را در کل کشور جلو انداخت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.