ترامپ: اسرائیل باید تأسیسات هسته‌ای ایران را هدف قرار دهد

دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌ جمهوری آمریکا گفت که معتقد است اسرائیل باید در پاسخ به حمله موشکی جمهوری اسلامی، به تأسیسات هسته‌ای ایران حمله کند.

ترامپ طی یک رویداد انتخاباتی در کارولینای شمالی به سؤالی که از جو بایدن، رئیس‌جمهور دموکرات، درباره احتمال هدف قرار دادن برنامه هسته‌ای ایران مطرح شده بود، اشاره کرد.

ترامپ گفت: «از بایدن پرسیدند، نظر او درباره ایران چیست، آیا به ایران حمله می‌کنید؟ و او گفت: “تا زمانی که به تأسیسات هسته‌ای آسیب نزنند”. این همان چیزی است که باید هدف قرار گیرد، درست است؟»

آقای ترامپ این سخنان را در جریان کارزار انتخاباتی خود در کارولینای شمالی و در پاسخ به سوالی که پیش‌تر از جو بایدن، رقیب دموکرات وی در خصوص احتمال حمله اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران پرسیده شده بود، ایراد کرد.

وی با اشاره به جو بایدن در این خصوص تصریح کرد: « آن‌ها این سؤال را از او پرسیدند، جواب باید این می‌بود: اول به نیروی هسته‌ای ضربه بزنید و بعد به بقیه ماجرا رسیدگی کنید»؛ دونالد ترامپ سپس افزود: « اما خواهیم دید برنامه‌ آن‌ها چیست.»

آقای ترامپ در پاسخ به سؤال یکی از شرکت‌کنندگان در گردهم‌آیی کارولینای شمالی گفت: «فکر می‌کنم او در این مورد اشتباه کرده است.»

وی افزود: «آیا این همان چیزی نیست که باید هدف قرار گیرد؟ منظورم این است که سلاح‌های هسته‌ای ایران بزرگترین خطری است که با آن روبرو هستیم.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.