کی‌یف از حمله پهپادی گسترده روسیه به اوکراین خبر داد

کانال تلگرامی پارلمان اوکراین شب گذشته گفت که چند قطعه از لاشه پهپاد‌های روسی در محوطه ساختمان پارلمان سقوط کرده است.

علاوه بر این ارتش اوکراین گفت که مسکو شب گذشته ۶۷ پهپاد به سمت اوکراین پرتاب کرده که منجر به فعال‌شدن پدافند هوایی در ۱۱ منطقه این کشور از جمله در کی‌یف، پایتخت آن شده است. کی‌یف گفت که از این میان ۵۸ پهپاد سرنگون شدند و ۳ مورد دیگر نیز با جنگ الکترونیک ساقط شدند.

رسانه‌های اوکراینی نوشتند که در پی حمله پهپادی کی‌یف، یک انبار مهمات در استان ورونژه روسیه دچار آتش‌سوزی شده است.

نیروی هوایی اوکراین در بیانیه‌ای اعلام کرد که واحد‌های پدافند هوایی این کشور در یازده نقطه فعال شده‌اند. همچنین تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی از حاکی از پیدا شدن بقایای پهپاد در اطراف ساختمان پارلمان اوکراین در مرکز کی‌یف است.

با توجه به این که این محدوده پایتخت اوکراین که محل استقرار ساختمان‌های اصلی دولتی اوکراین از جمله دفتر ریاست جمهوری، ساختمان هیات دولت و بانک مرکزی است تحت محافظت سنگین سامانه‌های پدافند‌ هوایی دوران شوروی و همچنین سامانه‌های اهدا شده از سوی غرب است، نفوذ پهپاد یا موشک روسیه به این منطقه رویدادی بسیار نادر محسوب می‌شود.

با این حال بنابر تصاویر منتشر شده در تلگرام، دست‌کم چهار تکه از بقایای پهپاد در نزدیکی ساختمان پارلمان پیدا شده و یک تکه از آن کنار پله‌های ورودی این ساختمان افتاده بود.

خبرنگار رویترز در پایتخت اوکراین از شنیده شدن صدای انفجار در حوالی ساعت سه بامداد در مرکز شهر کی‌یف خبر داد. همچنین برخی از ساکنان بخش مرکزی پایتخت اوکراین اعلام کردند که شب گذشته با شنیدن صدای انفجار از خواب پریدند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.