تعداد زیادی واحد مسکونی در اختیار ۵ تا ۱۰ مالک سرشناس است!

مسعود فراهانی، کارشناس بازار مسکن:

در حال حاضر بازار مسکن به این شکل شده که پس از خرید مسکن بدون اینکه دغدغه‌ای درخصوص سودآوری داشته باشید، تنها با نگهداری ملک هم سود می‌کنید که آن هم به دلیل تورم است، پس افراد لزومی به نقل و انتقال ملک‌شان نمی‌بینند.

این کمیابی مصنوعی باعث کم شدن معاملات و عرضه مسکن در بازار می‌شود و قیمت‌ها رشد می‌کنند و این کمیابی مصنوعی ایجاد می‌شود. اگر یک مدت روی فایل‌های فروش ملک در منطقه یک کار کنید، متوجه می‌شوید که تعداد زیادی از واحدهای مسکونی در اختیار ۵ تا ۱۰ مالک سرشناس است.

بر اساس این گزارش نرخ تورم نقطه به نقطه مسکن در تهران پس از روند نزولی ماه‌های گذشته در تیر ماه مجددا صعودی شده و تعداد معاملات نیز در این مقطع رکورد جدیدی را به ثبت رسانده است. بر اساس این گزارش رشد قیمت مسکن در اردیبهشت و خرداد ماه امسال به پایین‌ترین میزان خود در طول ۷ سال گذشته رسیده بود و این روند کاهشی که از اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ آغاز شده بود، در تیرماه امسال مجددا افزایشی شده، این در حالی است که تعداد معاملات مسکن با یک رکود جدی مواجه شده است.

در واقع همزمان با رکود شدیدی که در بازار مسکن وجود دارد؛ قیمت‌ها در حال رشد است. آن‌گونه که آمارها می‌گوید با وجود آنکه متوسط قیمت مسکن در تیر ماه و در شهر تهران ۱.۸ درصد نسبت به خرداد ماه رشد داشته، اما معاملات مسکن بیش از ۸ درصد افت پیدا کرده است و متوسط قیمت مسکن در ۱۴ منطقه تهران با رشد همراه شد و در ۸ منطقه پایتخت قیمت‌ها کاهشی شدند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.