نماز سریع الاجابه به ضمانت امام صادق (ع) برای حاجات مختلف

توسل پیدا کردن به ائمه معصومین (ع) به کمک نماز یکی از روش‌های رسیدن به حاجات مختلف است. نماز امام صادق (ع) یکی از این روش‌هاست که در این مقاله به آموزش این نماز پرداخته‌ایم.

از حضرت صادق علیه السلام روایت شده که فرمود: وقتى که امرى به تو نازل شود متوسل شو به حضرت رسول خدا صلى اللَّه علیه و آله و سلم و دو رکعت نماز به جا آور و هدیه کن بر آن بزرگوار. راوى گوید: عرض کردم چه کنم؟ فرمود: غسل مى‏کنى و دو رکعت نماز به جا مى‏آورى، ابتدا مى‏کنى به آن چه در نماز فریضه ابتدا مى‏کنى و مثل تشهّد فریضه به جا مى‏آورى و بعد از آن که سلام مى‏گویى بگو:

اللَّهُمَّ أَنْتَ السَّلامُ وَ مِنْکَ السَّلامُ وَ إِلَیْکَ یَرْجِعُ وَ یَعُودُ السَّلامُ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ بَلِّغْ رُوْحَ مُحَمَّدٍ مِنِّی السَّلامَ وَ بَلِّغْ أَرْواحَ الأَئِمَهِ الصَّالِحینَ سَلامِی وَ ارْدُدْ عَلَیَّ مِنْهُمْ السَّلامَ وَ السَّلامُ عَلَیْهِمْ وَ رَحْمَهُ اللَّهِ وَ بَرَکاتُهُ اللَّهُمَّ إِنَّ هاتَیْنِ الرَّکْعَتَیْنِ هَدِیَّهٌ مِنِّی إِلى‏ رَسُولِ اللَّهِ فَأَثْبِتْنِی عَلَیْهِما ما أَمَّلْتُ وَ رَجَوْتُ فِیکَ وَ فِی رَسُولِکَ یا وَلِیَّ الْمُؤْمِنینَ

بعد از آن برو به سجده و چهل مرتبه بگو:

یا حَىُّ یا قَیُّومُ یا حَیَّاً لا یَمُوتُ یا حَىُّ لا إِلهَ إِلَّا أَنْتَ یا ذَا الْجَلالِ وَ الإِکْرامِ یا أَرْحَمَ الرَّاحِمینَ

نحوه خواندن نماز حاجت امام صادق
بعد از آن طرف راستِ رو را به زمین گذار و چهل مرتبه همین دعا را بگو بعد از آن طرفِ چپ صورت را به زمین گذار و همان دعا را چهل مرتبه بگو بعد از آن، بلند کن سر خود را و دستها را بلند کن و چهل مرتبه بگو بعد از آن، دست خود را به گردن بینداز و انگشت سبابه‏ى خود را بگیر و آن را چهل مرتبه بگو بعد از آن، ریش خود را به دست چپ بگیر و گریه کن یا خود را به گریه بدار و بگو:

یا مُحَمَّدُ یا رَسُولَ اللَّهِ أَشْکُو إِلَى‏ اللَّهِ وَ إِلَیْکَ حاجَتی‏ وَ إِلى‏ أَهْلِ بَیْتِکَ الرَّاشِدینَ حاجَتی‏ وَ بِکُمْ أَتَوَجَّهُ إِلَى اللَّهِ فِی حاجَتی‏

بعد از آن برو به سجده و آن قدر یا اللَّهُ یا اللَّهُ بگو تا نفس تو تمام شود و بگو صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ افْعَلْ بِی کَذا وَ کَذا وبجای کذا وکذا حاجت خود را ذکر کن حضرت صادق علیه السلام فرمود: من ضامنم بر خداى عز و جل آن که از جاى خود حرکت نکند تا حاجت او روا شود.

نماز امام صادق (ع) برای توسل به پیامبر (ص)

امام صادق (ع) فرمود: وقتی بر شما امری نازل شد به پیامبر (ص) متوسل شوید و دو رکعت نماز هدیه به ایشان بخوانید و بعد از سلام نماز بگویید:

اللَّهُمَّ أَنْتَ السَّلامُ وَ مِنْکَ السَّلامُ وَ إِلَیْکَ یَرْجِعُ وَ یَعُودُ السَّلامُ
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ
وَ بَلِّغْ رُوْحَ مُحَمَّدٍ مِنِّی السَّلامَ
وَ بَلِّغْ أَرْواحَ الأَئِمَهِ الصَّالِحینَ سَلامِی وَ ارْدُدْ عَلَیَّ مِنْهُمْ السَّلامَ
وَ السَّلامُ عَلَیْهِمْ وَ رَحْمَهُ اللَّهِ وَ بَرَکاتُهُ
اللَّهُمَّ إِنَّ هاتَیْنِ الرَّکْعَتَیْنِ هَدِیَّهٌ مِنِّی إِلى‏ رَسُولِ اللَّهِ
فَأَثْبِتْنِی عَلَیْهِما ما أَمَّلْتُ وَ رَجَوْتُ فِیکَ وَ فِی رَسُولِکَ یا وَلِیَّ الْمُؤْمِنینَ

بعد از آن برو به سجده رفته و ۴۰ بار بگویید:


یا حَىُّ یا قَیُّومُ یا حَیَّاً لا یَمُوتُ یا حَىُّ لا إِلهَ إِلَّا أَنْتَ یا ذَا الْجَلالِ وَ الإِکْرامِ یا أَرْحَمَ الرَّاحِمینَ.

بعد از آن طرف راستِ صورتتان را به زمین بگذارید و ۴۰ بار همین دعا را بگویید.

بعد از آن طرفِ چپ صورتتان را به زمین بگذارید و همین دعا را ۴۰ بار بگویید.

بعد از آن از سجده برخیزید و دست‌هایتان را بلند کنید و دعای بالا را ۴۰ بار بگویید.

بعد از آن، دست خود را به گردن بگذارید و انگشت سبابه خود را بگیرید و دعای بالا را ۴۰ بار بگویید.

بعد از آن، ریش خود را به دست چپ بگیرید و گریه کنید یا خود را به گریه بدارید و بگویید:

یا مُحَمَّدُ یا رَسُولَ اللَّهِ أَشْکُو إِلَى‏ اللَّهِ وَ إِلَیْکَ حاجَتی‏ وَ إِلى‏ أَهْلِ بَیْتِکَ الرَّاشِدینَ حاجَتی‏ وَ بِکُمْ أَتَوَجَّهُ إِلَى اللَّهِ فِی حاجَتی‏

بعد از آن به سجده رفته و آن قدر «یا اللَّهُ یا اللَّهُ…» بگویید تا نفستان تمام شود و بگوید:

صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ افْعَلْ بِی کَذا وَ کَذا…

و به جای کذا و کذا حاجت خود را ذکر کنید.

امام صادق (ع) فرمود: من ضامنم بر خداى عزوجل آن که از جاى خود حرکت نکند تا حاجت او روا شود.

همچنین  از امام صادق (ع) روایت شده که هر کسی ده بار «یا الله» بگوید، به او گفته می‌شود، لبیک، حاجت تو چیست؟ امیدواریم که از نتایج خواندن این نماز در زندگیتان راضی و خرسند باشید و  به تمامی خواسته های قلبی تان برسید. 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.