آینده جهان چه خواهد شد؟

آیا بشر رو به نابودی می رود و در نهایت مانند هزاران گونه گیاهی و جانوری دیگر منقرض خواهد شد؟ آیا نجات دهنده ای برای انسان وجود ندارد؟ نقش امام مهدی (علیه السلام) در آینده انسان و جهان چیست؟ اصلاً چرا تفکر پیرامون آینده تا این اندازه برای انسان ها مهم است؟ آینده ای که ادیان برای بشر ترسیم کرده اند، چگونه و به دست چه کسی محقق خواهد شد؟

در تمامی ادیان آینده جهان روشن معرفی شده است، اما سوال اینجاست که این آینده را چه کسی تحقق خواهد بخشید و این آینده روشن تا چه حد با آنچه در فیلم های سینمایی دیده ایم، منطبق است؟ آیا رسیدن به این آینده روشن پس از عبور از پلیدی ها، سیاهی ها و سختی های بسیار تنها برای گروهی خاص اتفاق خواهد افتاد یا نجات دهنده برای رهایی تمام مردم جهان خواهد آمد؟ نقش امام مهدی (علیه السلام) در آینده جهان چیست؟در بخش «آینده مشترک جهان در ادیان» مفهوم آینده و چرایی نیاز انسان به داشتن دورنمایی از آینده را بررسی کرده ایم.

نقش امام مهدی (علیه السلام) به عنوان نجات دهنده انسان در آینده جهان را مرور کرده و به ارتباط این نقش با میل انسان به جاودانگی پرداخته ایم. در بخش «آینده مشترک جهان در ادیان» مفهوم آینده و چرایی نیاز انسان به داشتن دورنمایی از آینده را بررسی کرده ایم. نقش امام مهدی (علیه السلام) به عنوان نجات دهنده انسان در آینده جهان را مرور کرده و به ارتباط این نقش با میل انسان به جاودانگی پرداخته ایم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.