امام مهدی (علیه السلام) کیست؟

امام مهدی (علیه السلام)، دوازدهمین امام شیعیان و فرزند امام حسن عسکری هستند. نام و کنیۀ ایشان همانند پیامبر اسلام است. امام مهدی (علیه السلام) منجی وعده داده شده اسلام است و شیعیان معتقدند که ظهور او، زمین را از عدل و روشنایی پر خواهد کرد. اما آیا دانستن چنین اطلاعاتی ما را به شناخت حقیقی از ایشان رسانده و به سوال «امام مهدی (علیه السلام) کیست؟» پاسخ می دهد؟

برای رسیدن به پاسخ این سوال، به نوع دیگری از اطلاعات و معرفت نیازمندیم؛ دانشی که جایگاه امام مهدی (علیه السلام) را در زندگی شخصی ما روشن کرده و نسبت میان ما و ایشان را به درستی تبیین کند؛ بنابراین، برای رسیدن به پاسخ سوال «امام مهدی (علیه السلام) کیست؟» باید سفری را به درون خود آغاز کنیم و ابتدا به این سوال پاسخ بدهیم که؛ من که هستم که به امامی نیاز دارم که نام او مهدی است؟ و به طور کلی تر، انسان کیست که نیازمند امام است؟ چه آینده ای در انتظار من است که پیمودن مسیر آن بدون شناخت امام ممکن نخواهد بود؟ این آینده چگونه محقق می شود و نقش من در تحقق آن چیست؟ سوالاتی به قدمت عمر بشر که نحوۀ پاسخگویی ما به آنها نوع نگاه و شیوۀ زیستن ما را مشخص خواهد کرد.

در وب سایت «امام مهدی (علیه السلام) کیست» مسیر رسیدن به پاسخ این سوالات را قدم به قدم طی کرده ایم و سفری به قدمت عمر انسان را روایت کرده ایم؛ سفری که از درون ما آغاز شده و در نهایت سوال «امام مهدی (علیه السلام) کیست؟» را پاسخ خواهد داد؛ اگر می خواهید به پاسخ کاملی پیرامون این سوال برسید، پیشنهاد ما مطالعه پیوسته و طبق نقشۀ مطالعاتی سایت است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.