۱۰۰۰۰ شهید همچنان زیر آوار هستند!

براساس اعلام منابع فلسطینی، به علت محاصره مردم باریکه غزه و اعمال سیاست گرسنگی عمدی برای آنان توسط رژیم صهیونیستی، اکثریت آوارگان در شرایط فاجعه‌باری به سر می‌برند، به طوری که بیشتر آنان همه دارایی‌ها و پس‌اندازهای خود را از دست داده‌اند.

در همین حال آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) روز شنبه اعلام کرد که هزاران خانواده آواره فلسطینی همچنان در باریکه غزه به علت دستورات جدید مقامات اسرائیلی جهت تخلیه، برای چندمین‌بار مجبور به کوچ اجباری می‌شوند و نکته تاسف‌بار اینجاست که هیچ جای امنی برای رفتن وجود ندارد.
آنروا توضیح داد که کاهش محدوده «منطقه بشردوستانه» توسط رژیم صهیونیستی به تنها ۱۱٪ از باریکه غزه، باعث ایجاد هرج و مرج و ترس در میان آوارگان شده است. دفاع مدنی غزه: جنازه ۲۲۱۰ شهید از گورستانهای مختلف در باریکه غزه ناپدید شده اند. رژیم اشغالگر مانع کار ما میشود و نیروهای ما را هدف قرار می دهد.

همزمان دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که تیم مذاکره کننده «اسرائیل» نسبت به امکان دستیابی به توافق در مورد بازداشت‌شدگان غزه «خوش بینی محتاطانه» ابراز کرده است.
رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز اعلام کردند که بر اثر انفجار بمب در محله زیتون در نزدیکی گذرگاه نتزاریم در مرکز باریکه غزه، دومین نظامی نیز کشته شد. حدود یک ساعت پیشتر نیز ارتش اشغالگر از کشته شدن یک افسر با درجه سرگرد در همان حمله خبر داده بود.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بامداد امروز دو واحد آپارتمان مسکونی در اردوگاه آوارگان «جبالیا» در شمال باریکه غزه را بمباران کردند که منجر به شهادت ۴ فلسطینی و زخمی شدن شماری دیگر شد.

رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند که آمبولانس‌ها و گروه‌های امدادی پیکر ۴ شهید و تعدادی مجروح از جمله کودکان و زنان را از زیر آوار دو آپارتمان مذکور واقع در اردوگاه جبالیا بیرون آوردند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.