مردان طلاق‌گرفته ۳۰ درصد بیشتر از زنان در معرض مرگ زودرس هستند!

رسانه «مردونه» نوشت: طبق تحقیقاتی که در NIH (موسسه ملی سلامت امریکا) منتشر شده و طی سال‌های بعد به روز شده، محققان با بررسی ۶.۵ میلیون زوج در ۱۱ کشور جهان به این نتیجه رسیدند که خطر مرگ در زوج‌هایی که طلاق گرفته‌اند، بیشتر از همتایان متاهل آن‌هاست. همچنین مردان طلاق گرفته در مقایسه با زنان بیشتر در خطر مرگ زودرس هستند.

مطالعه‌ای که توسط مجله معتبر امریکایی ‏ The American Journal ‌Of Epidemiology منتشر شده، می‌گوید مردان طلاق‌ گرفته ۳۰ درصد بیشتر از زنان طلاق‌ گرفته در معرض مرگ زود‌درس هستند. این تفاوت به دلایل مختلفی از جمله استرس روانی بیشتر، تغییر در رفتارهای بهداشتی و کاهش شبکه‌های حمایتی اجتماعی در مردان نسبت داده می‌شود.

هیچ کس به امید طلاق ازدواج نمی کند و این اتفاق معمولاً یک روش دردناک و ناراحت کننده برای پایان دادن به یک ازدواج است. تجربه زن و مرد از طلاق گرفتن متفاوت از یکدیگر است و درک این موضوع می‌تواند از آسیب‌های روانشناختی احتمالی طلاق و جدایی در آینده جلوگیری کند. مرد و زن برای مدیریت طلاق و برخورد با آن، روش‌های مختلفی اتخاذ می‌کنند، که هر یک می‌تواند مشکلات متعددی در هنگام طلاق برای طرفین ایجاد کند. اگر برای طلاق گرفتن اقدام کرده‌اید یا در مرحله تصمیم‌گیری برای طلاق هستید، برای آگاهی از پاسخ سوال طلاق برای زن سخته یا مرد، در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

علیرغم اینکه در حال حاضر در بیشتر خانواده‌های ایرانی، زن و مرد به همراه برای تأمین نیازهای مالی زندگی مشترک کار می‌کنند، این احتمال هنوز وجود دارد که زن از نظر مالی (حداقل تا حدی) به شوهرش وابسته باشد. در یک ازدواج سالم، همکاری زن و مرد برای رفع نیازهای مالی، بسیار کارآمد و سازنده است. با این حال، در طی طلاق، وضعیت درآمد خانواده تحت تأثیر قرار می‎گیرد که استرس ناشی از عدم اطمینان مالی معمولاً بیشتر توسط زنان احساس می شود. به همین دلیل، شاید از نظر ثبات اقتصادی، طلاق برای زنان سخت‌تر از مردان باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.