پاسخ به اسرائیل ترکیبی از برنامه ایران و جبهه مقاومت است

امیر موسوی کارشناس خاورمیانه از اقدام مقابله به مثل ایران در برابر اسرائیل می‌گوید:

نشست روز پنجشنبه دوحه نتیجه پاسخ به اسرائیل را مشخص می کند. تحرکات امارات، بحرین، عربستان، مراکش و اقلیم کردستان عراق به نفع اسرائیل است. ایران و جبهه مقاومت به صورت ترکیبی به اسرائیل پاسخ می‌دهند.

هیچ کشوری جنگ را نمی‌خواهد، اما ما نمی‌توانیم دست روی دست بگذاریم و منتظر تجاوزات بیشتر اسرائیلی‌ها باشیم. اسرائیل در شرایط بدی قرار دارد و اختلافات داخلی‌اش به اوج رسیده است. روی کار آمدن سنوار وضعیت اسرائیلی‌ها را دشوارتر خواهد کرد.

امیر موسوی با اشاره به اقدام مقابله به مثل ایران در برابر اسرائیل گفت: پاسخ ایران حتمی و می‌تواند پاسخ مرکب باشد؛ یعنی تنها پرتاب موشک نباشد. شاید حرکت‌هایی مانند طوفان الاقصی یا هفتم اکتبر در راه باشد یا آزادسازی مناطقی از فلسطین اشغالی یا آوردن جنایتکاران اسرائیلی به دادگاه‌های ایران.

به گزارش تجارت نیوز، «پاسخ ایران حتمی و می‌تواند پاسخ مرکب باشد؛ یعنی تنها پرتاب موشک نباشد. شاید حرکت‌هایی مانند طوفان الاقصی یا هفتم اکتبر در راه باشد یا آزادسازی مناطقی از فلسطین اشغالی یا آوردن جنایتکاران اسرائیلی به دادگاه‌های ایران. بالاخره کار‌های مختلفی می‌توانند انجام دهند.» این را امیر موسوی می‌گوید.

دیپلمات و تحلیلگر مسائل منطقه که معتقد است در شرایط فعلی پاسخ ایران به اقدام اسرائیل در خصوص ترور اسماعیل هنیه در تهران حتمی خواهد بود.

او در گفت‌وگو با تجارت‌نیوز تصریح می‌کند: «ما دو برنامه را در دستور کار داریم که یکی برای نیرو‌های مقاومت و دیگری نیرو‌های جمهوری اسلامی ایران است. یک برنامه مشترک اتاق مقاومت است که شامل اهداف و روش برخورد با رژیم صهیونیستی است و دیگری برنامه شورای عالی امنیت ملی ایران است که آن هم برنامه مشخصی است.»

این تحلیلگر اما در خلال این مصاحبه تاکید می‌کند که در صورت پذیرفتن شروط مردم غزه نسبت به اعلان آتش‌بس دائمی با ضمانت‌های بین‌المللی، در کنار خروج نیرو‌های صهیونیستی از این منطقه، باز کردن تمامی معابر و گذرگاه‌های غزه برای ارسال سوخت و غذا و دارو و البته با بازسازی مناطق تخریب‌شده و محاکمه جنایتکاران صهیونیستی، ایران و جبهه مقاومت می‌توانند به گذشتن از حقوق خودشان فکر کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.