اوکراین: ۱۰۰۰ کیلومتر مربع از خاک روسیه را تصرف کردیم!

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین برغم سکوت اولیه مقامات اوکراینی در روزهای نخست این عملیات، سرانجام نفوذ نیروهای ارتش کشورش به خاک روسیه را تأیید کرد و یادآور شد که حملات فرامرزی متعددی پیش‌تر توسط نظامیان روس از منطقه کورسک علیه اوکراین صورت گرفته است.

سیرسکی در پیامی ویدیویی که روز دوشنبه ۲۲ مرداد در پیام‌رسان تلگرام منتشر شد، گفت: «نیروها در حال انجام وظایف خود هستند. در واقع نبرد در سراسر خط مقدم ادامه دارد. اوضاع تحت کنترل ماست.»

این برای اولین بار است که یک مقام نظامی اوکراین درباره دستاوردهای عملیات اخیر ارتش این کشور در روسیه اظهار نظر می‌کند. بنا بر اعلام کی‌یف، هزاران نیروی اوکراینی در حملات اخیر به خاک روسیه شرکت داشته‌اند. این عملیات از روز ۱۶ مرداد آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.

ولودیمیر زلنسکی، رییس‌جمهوری اوکراین روز دوشنبه با اشاره به عملیات اخیر در منطقه کورسک روسیه گفت: «روسیه جنگ را به دیگران تحمیل کرد. اکنون جنگ به خانه خود [روسیه] بازگشته است.»

زلنسکی افزود ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهوری روسیه «به شدت خواهان جنگ است» و مسکو را تنها می‌توان با «زور» به پذیرش صلح وادار کرد.

او همچنین از سربازان و فرماندهان ارتش اوکراین به دلیل «استقامات و اقدامات قاطعانه آن‌ها» در این عملیات قدردانی کرد و افزود کی‌یف به ساکنان مناطق تحت تصرف خود در روسیه، کمک‌های بشردوستانه ارائه خواهد کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.