حکم سنگین برای افسانه بایگان!

محمدرضا اعتصام، حقوقدان و یکی از وکلای افسانه بایگان:
خانم افسانه بایگان بنا بر عنوان اتهامی «انتشار تصاویر مبتذل» [حضور بی حجاب در اماکن عمومی و انتشار عکس خود در شبکه های اجتماعی] به پرداخت مبلغ دو و نیم میلیون تومان جزای نقدی، جایگزین و بدل از ۹۱ روز حبس تعزیری به عنوان مجازات اصلی و همچنین به ۱۸ ماه ممنوعیت از هرگونه فعالیت در فضای مجازی و منع خروج از کشور به عنوان مجازات تکمیلی محکوم شده است.

محمدرضا اعتصام روز دوشنبه ۱۵ مردادماه (۵ اوت) اعلام کرد که افسانه بایگان به اتهام “انتشار تصاویر مبتذل” به پرداخت مبلغ ۲.۵ میلیون تومان جزای نقدی، جایگزین و بدل از ۹۱ روز حبس تعزیری به عنوان مجازات اصلی و همچنین به ۱۸ ماه ممنوعیت از هرگونه فعالیت در فضای مجازی و منع خروج از کشور به عنوان مجازات تکمیلی محکوم شده است.

این حقوقدان که با وبسایت امتداد سخن می‌گفت، مجازات تکمیلی صادرشده برای افسانه بایگان را “مجازاتی سنگین” توصیف و خاطرنشان کرد که وکلای این بازیگر به حکم مزبور اعتراض خواهند کرد.

اعتصام در حین حال ابراز امیدواری کرد که قضات دادگاه تجدیدنظر “با توجه به شخصیت اجتماعی افسانه بایگان و وجود ایرادات حقوقی موجود در دادنامه، لزوم نقض حکم را مبنا قرار دهند”.

افسانه بایگان از جمله هنرمندانی است که بارها از خیزش سراسری “زن، زندگی، آزادی” در ایران حمایت کرد و مخالفت خود را پوشش اجباری زنان در جمهوری اسلامی ابراز داشت.

او همچنین در این راستا تصاویری از خود بدون پوشش اجباری منتشر کرد و در شماری از مراسم‌ها و نشست‌ها در ایران بدون حجاب اجباری حاضر شد. این اقدام‌های او باعث شد تا دستگاه قضایی جمهوری اسلامی از تشکیل پرونده علیه این بازیگر باسابقه خبر دهد.

تیرماه سال ۱۴۰۲ رسانه‌ها در ایران اعلام کردند که افسانه بایگان به ۲ سال حبس تعزیری، دو سال ممنوعیت خروج از کشور، دو سال ممنوعیت از دسترسی به فضای مجازی و همچنین هفته‌ای یک‌بار مراجعه به روانپزشک تا دریافت گواهی سلامت و مطالعه و خلاصه‌نویسی یک کتاب در ظرف دو ماه محکوم شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.