اولین بررسی‌ها در مورد عملیات ترور شهید اسماعیل هنیه

با گذشت حدود ۲۴ ساعت از عملیات ترور شهید اسماعیل هنیه جزئیات بیشتری از شیوۀ ترور مشخص شد.

در این عملیات که ساعات اولیه بامداد چهارشنبه صورت گرفت، محل اقامت شهید هنیه مورد اصابت پرتابۀ هوا به زمین قرار گرفته که بخش‌هایی از سقف و پنجره محل اقامت او در طبقۀ چهارم ساختمانی در منطقه زعفرانیه تخریب شده و او و یکی از محافظانش به شهادت می‌رسند.

در بررسی‌ها آنچه قطعی شده این است که این اقدام نظامی، با برنامه‌ریزی و توسط رژیم صهیونیستی صورت گرفته است. آن‌چنان که در ۲ بیانیۀ سپاه به آن اشاره شد، محل اقامت شهید هنیه، با یک اقدام تروریستی توسط رژیم صهیونیستی مورد اصابت قرار گرفته است.

جزئیات بیشتر در صورت لزوم توسط مراجع رسمی به‌زودی منتشر خواهد شد.

قدومی تصریح کرد: از وضعیت محل حمله و پیکر شهید هنیه مشخص بود که این حمله با یک پرتابه از هوا یا موشک صورت گرفته است. به‌هرحال من نمی‌خواهم وارد جزئیات بیشتر شوم؛ زیرا گروه‌های فنی و تخصصیِ برادران ما در ایران مشغول تحقیق هستند و نتایج بعداً اعلام خواهد شد.

وی ضمن انتقاد از «روایت‌های منحرف‌کنندهٔ» روزنامه‌های آمریکایی و اسرائیلی دربارهٔ کارگذاشتن بمب زیر تخت‌خواب شهید هنیه، تأکید کرد: واقعیت‌های روی زمین با روایت‌های نیویورک‌تایمز و سخنگوی ارتش اسرائیل در تضاد است. هدف از این روایت‌ها و اظهارات، سلب مسئولیت مستقیم از اسرائیل است تا از این طریق تبعات این جنایت متوجه آن نشود.

نمایندهٔ حماس با تأکید بر اینکه «اسرائیل، طراح و مجریِ این عملیات بوده و با آگاهی و موافقت آمریکایی‌ها آن را انجام داده»، گفت: دولت آمریکا شریک این جنایت است و در جریان سفر به واشنگتن، به نتانیاهو اجازه دادند این جنایت را انجام دهد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.