پزشکیان مانند روحانی آمادگی گفتگو با آمریکا را ندارد!

محسن رهامی، فعال سیاسی اصلاح طلب و معاون حقوقی ستاد انتخاباتی پزشکیان:

اگر رابطه خود را با دنیا اصلاح نکنیم یا به FATF نپیوندیم و به جریان مالی صحیح دنیا وارد نشویم به کره شمالی می‌رسیم. در شرایط بحرانی هستیم و پزشکیان در یکی از بحرانی‌ترین شرایط کشور، کشور را تحویل گرفته است.

پزشکیان زندگی شخصی سالم و بی حرف و حدیثی دارد، پزشکیان کاندیدای مطلوب اصلاح‌طلبان بود. ۱۰ درصدی که در مرحله دوم وارد شدند، آراء پزشکیان را جابجا کردند. رأی اصولگرایان نسبت به ۱۴۰۰ ریزش داشت.

همه ۶ میلیون رأی که در دوم اضافه شد به سبد رأی پزشکیان رفت. پزشکیان پایه رأی قابل توجهی در مقایسه با جلیلی داشت، در موثر بودن نقش ظریف و آذری جهرمی در پیروزی پزشکیان شکی نیست. جریان اصولگرایی ۳۰ درصد طرفداران خود را از دست داده است.

رهامی در این گفتگو تعارف را کنار می‌گذارد  و صریح می‌گوید روحانی آمادگی و جرأت گفتگوی مستقیم با رئیس جمهور آمریکا را داشت اما پزشکیان این آمادگی را ندارد.

بنده از اواخر دهه شصت پزشکیان را می‌شناسم مخصوصا از دهه هشتاد که وارد دولت خاتمی و اصلاحات شد و با او همکاری شدیم، شناخت دارم. در قالب کاندیداهای ریاست جمهوری که در دوره‌های اخیر مطرح کردیم به نظرم پزشکیان با آن معیارها و قالب‌های تطبیق داشت، ما در دوره قبل یعنی در سال ۱۴۰۰، هم با پزشکیان جلسه داشتیم و قرار بر این بود که اگر خود بنده هم اسم می‌نوشتم و نامزد انتخابات ریاست جمهوری می‌شدم، هرکدام تاییدصلاحیت شدیم به یکدیگر کمک کنیم.

بنابراین پزشکیان در آن چهارچوب‌ها، معیارها و سنجه‌های جریان اصلاحات یعنی جنبش اصلاحات که یک گفتمان است و معیارها و سنجه‌های خودش را دارد، می‌گنجید و قرار می‌گرفت. البته پزشکیان برنامه‌های خود را به جبهه اصلاحات هم ارائه کرد و آن جا هم پیروزی لازم را برای حمایت کسب کردند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.