پزشکیان براساس اصل ۱۱۳ قانون اساسی از امروز رئیس جمهور شد

رئیس جمهور منتخب در مراسم تنفیذ:

آنچه که قانون اساسی بر عهده ما گذاشته است چشم انداز جمهوری اسلامی ایران، قانون برنامه و سیاست‌های کلی باید اجرا کنیم. چشم انداز ما کشوری توسعه یافته و متکی بر اصول اخلاقی، حفظ کرامت، دانش پیشرفته، متکی بر منابع انسانی است.

مسعود پزشکیان صبح امروز یکشنبه در آیین تنفیذ حکم ریاست جمهوری، با گرامیداشت یاد معمار فقید انقلاب اسلامی ایران، حضرت امام خمینی(ره) و شهیدان سرافراز ایران عزیز، به ویژه سرباز وطن سپهبد قاسم سلیمانی، به روان پاک روسای دولت شهیدان رجایی، باهنر و شهید خدمت آیت‌الله رئیسی و همه خدمتگزاران شهید نظام درود فرستاد.

رئیس جمهور با سپاسگذاری از لطف و تدبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی که عرصه را برای مشارکت مؤثر ملت و رقابت معنادار تفکرات سیاست‌های متفاوت در چهاردهمین دوره ریاست جمهوری گشودند، اظهار داشت: همچنان خاک پای ملت شریف و بزرگوار ایران هستم که آگاهانه در این میدان پا نهادند و با رأی خود بار سنگینی را در شرایطی خطیر بر دوش این حقیر نهادند.

دکتر پزشکیان افزود: آنان که به من و نامزدهای رقیب رأی دادند و یا حتی از سر دغدغه‌مندی و نقد و اعتراض وارد عرصه انتخاب نشدند، انتظار تحول را پیش روی نظام، من و دولت آینده نهادند که زمان پاسخگویی به آن از امروز عملاً آغاز می‌شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه اکنون مقام معظم رهبری با تنفیذ رأی ملت و امضای حکم ریاست جمهوری، این بنده کوچک خدا را رسماً مکلف به انجام مسئولیتی بزرگ در قبال همه ملت ایران فرمودند، تصریح کرد: منتخب ملت به موجب اصل ۱۱۳ قانون اساسی از امروز رئیس جمهور می‌شود و مسئولیت اجرای قانون اساسی و ریاست قوه مجریه را جز اموری که مستقیماً به رهبری مربوط می‌شود، برعهده دارد.

دکتر پزشکیان با اشاره به اینکه آنچه قانون اساسی بر عهده ما گذاشته، در حقیقت براساس مسیر روشنی که مقام معظم رهبری توشیح فرمودند، چشم‌انداز نظام جمهوری اسلامی و سیاست‌های کلی ابلاغی و قانون برنامه است که باید به طرف آن حرکت کنیم، گفت: چشم‌انداز نظام جمهوری اسلامی، وضعیتی را تصویر می‌کند که در آن ایران کشوری توسعه‌یافته، با جایگاه اول اقتصادی، علمی و فناوری در سطح منطقه و با هویت اسلامی و انقلابی الهام‌بخش در جهان اسلام و با تعامل سازنده و مؤثر در روابط بین‌الملل است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.