جرقه‌ جنگ پس از ده ماه زده شد!

تبادل موشک بین حزب الله لبنان و اسرائیل، به منازعه ای بر سر تعیین مقصر کشته شدن حداقل ۱۰ کودک و نوجوان اسرائیلی در منطقه جولان اشغالی انجامیده است. اسرائیل گفته پاسخ به حزب الله کمتر از پاسخ به حوثی های یمن نیست.

ناظران سیاسی می گویند پاسخ اسرائیل به حزب الله فراتر از حملات ماه های گذشته در محدوده خطوط قرمز تعیین شده بین آنها خواهد بود اما هرگونه حمله به داخل لبنان کشیده نخواهد شد و تمرکز اسرائیل برای حمله به  جنوب لبنان است. حمله ای که اگر ابعاد آن را در مقیاس حمله به یمن درنظر آوریم، گزینه هایی شامل زیرساخت ها و شهرک هایی را در بر خواهد گرفت که غیرنظامیان نزدیک به حزب الله در آن سکونت دارند.

در همین راستا شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرده که نتانیاهو ظهر یکشنبه جلسه کابینه امنیتی و سیاسی در رابطه با حمله به مجدل شمس را بر عهده خواهد داشت. سفیر ایران در لبنان نیز گفته «انتظار نداریم جنگی گسترده علیه لبنان و منطقه ایجاد شود و شانس آن را بسیار اندک می دانیم.»

این در حالی است که رهبر معنوی دروزی‌ها در اسرائیل در پیامی بی‌سابقه گفته «مسئولان جنایت مجدال شمس را محکوم می‌کنم و خواهان مجازات مسئولین این آسیب هستم! حزب‌الله در یک بحران بزرگ علیه دروزی‌ها در لبنان، سوریه و اسرائیل قرار دارد.» موضوعی که پیامدهای آن موضع سیاسی حزب الله را در داخل لبنان نیز تحت تاثیر قرار داده و پیشبینی فشار جامعه دروزی ها در لبنان دور از انتظار نخواهد بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.