تب دنگی در کشور فراگیر می‌شود!

دکتر شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:
تب دنگی در خیلی از استان‌ها فراگیر شده، وزارت بهداشت و درمان هم این مسئله را اعلام کرده است. نگران زائرانی هستیم که برای اربعین از عراق به ایران بازمی‌گردند. ما در فرهنگستان علوم پزشکی جلسه گذاشتیم. در کمیسیون بهداشت مجلس هم در هفته قبل درباره تب دنگی جلسه داشتیم. نیاز به کیت‌های تشخیص سریع داریم.

عزیزان عنوان کردند ۱۲۰ هزار کیت در گمرک مانده است. ما با وزارت اقتصاد و دارایی و آقای دکتر رضوانی‌فر به صورت فوری مکاتبه کردیم و نامه نوشتیم که کیت‌ها را گروکشی نکنند و آنها را ترخیص کنند. مسیری که زائران ما می‌آیند طوری باید در مرز عراق هدایت شوند که زائران خیلی با مردم مراوده نداشته باشند. این پشه خیلی جاها حضور دارد.

گفته می‌شد ویروس کرونا زاده خفاش است،‌ حالا هم یک پشه آمده تا ویروس بیماری تب دنگی را نصیب‌مان کند. در ایران دست‌کم ۱۵۰ نفر به این بیماری مبتلا هستند. آمار واقعی معلوم نیست، علاوه بر اینکه کیت‌های تشخیص سریع برای بافتن آمار واقعی نیاز است،‌۸۰ درصد مبتلایان ممکن هیچ علائمی نداشته باشند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هم درباره تب دنگی معتقد است کشور باید آمادگی مقابله با این تب را داشته باشد تا مانند بحران کرونا، غافلگیر نشویم. دکتر حسین‌علی شهریاری در کافه خبر اعلام کرد در حال حاضر در تهران، تب دنگی رویت شده ولی بیمار، ظاهرا در سفر به این بیماری مبتلا شده است.

نماینده زاهدان در مجلس می‌گوید یکی از نگرانی‌های بزرگ درباره شیوع تب دنگی، زائرانی است که به عراق می‌روند و احتمالا با آلودگی به کشور بازخواهند گشت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.