جو بایدن از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا انصراف داد!

رئیس جمهور آمریکا:
با وجود کناره گیری از رقابت های انتخاباتی سال جاری میلادی در کشورش، تا پایان دوره ریاست جمهوری خود باقی خواهم ماند. اواخر این هفته (به وقت محلی) درباره تصمیم خود با مردم آمریکا صحبت خواهم کرد.

معتقدم که به نفع حزب و کشورم است که از رقابت ها کناره گیری کنم و تنها بر انجام وظایف خود به عنوان رئیس جمهور برای باقی مانده دوره خود تمرکز کنم. خدمت به عنوان رئیس جمهور شما (مردم آمریکا) افتخار بزرگ زندگی من بوده است.
از «کامالا هریس» معاون رئیس جمهور به خاطر کمک های استثنایی تشکر می کنم.

جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که از انتخابات ریاست جمهوری ۵ نوامبر کناره‌گیری کرده و از کامالا هریس، معاون خود به عنوان کاندیدای حزب دموکرات حمایت می‌کند.

این اظهارات موجب شد هریس انظار عمومی را بار دیگر به خود جلب کند. در صورت انتخاب هریس، عنوان نخستین رئیس جمهور زن تاریخ ایالات متحده آمریکا به او خواهد رسید.

هریس در سال ۱۹۶۴ در اوکلند کالیفرنیا به دنیا آمد. مادرش یک زیست‌شناس از هند و پدرش استاد اقتصاد اهل جامائیکا بودند. هریس پس از فارغ التحصیلی از رشته حقوق در دانشگاه سال‌های متوالی به عنوان دادستان در سان فرانسیسکو مشغول به کار بود. وی در سال ۲۰۱۰ به عنوان اولین زن سیاه‌پوست و اولین زن در تاریخ کالیفرنیا به عنوان دادستان کل ایالت انتخاب شد و در سال ۲۰۱۴ دوباره به این سمت انتخاب شد.

هریس در سال ۲۰۱۶ به عنوان نخستین سناتور زن آسیای جنوبی‌تبار و دومین سناتور زن سیاه‌پوست از کالیفرنیا وارد کنگره شد.

هریس در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰، به عنوان معاون بایدن انتخاب شد و با پیروزی دموکرات‌ها در انتخابات، او به عنوان نخستین زن سیاه‌پوست و نخستین زن آسیای جنوبی‌تبار به مقام معاونت ریاست جمهوری دست یافت.

در دوره معاونت خود، هریس به بیش از ۱۹ کشور سفر و با بیش از ۱۵۰ رهبر دیدار کرد. او در زمینه سرمایه‌گذاری در اقتصاد و ایجاد شغل، مبارزه با نژادپرستی و جنسیت‌زدگی، حمایت از حقوق سقط جنین و جامعه LGBTQ فعال بود.

هریس برای نخستین بار با اعتراض به دستور ممنوعیت سفر از ۷ کشور مسلمان به آمریکا که توسط دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا در سال ۲۰۱۷ امضا شده بود، اذهان عمومی را به خود جلب کرد. او در کمیته‌های مختلف سنای آمریکا از جمله کمیته قضایی، کمیته امنیت داخلی و امور دولتی، کمیته اطلاعات منتخب و کمیته بودجه فعالیت داشت. هریس همچنین در تحقیقات سنا درباره دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ ایالات متحده نقش فعالی ایفا کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.