کنعانی: تلاش‌ برای آزادی شهروند ایرانی در عراق با جدیت در جریان است

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن تشریح اقدامات انجام شده برای آزادی محمدرضا نوری شهروند زندانی ایرانی در عراق گفت که دستگاه دیپلماسی از همه ظرفیت‌های دیپلماتیک خود درباره این شهروند ایرانی استفاده خواهد کرد.

ناصر کنعانی همچنین تأکید کرد که دستگاه دیپلماسی نسبت به حمایت سیاسی، حقوقی و کنسولی از شهروندان ایرانی نیازمند حمایت در هر کجای جهان متعهد و پایبند است و درخصوص شهروند مورد اشاره نیز از همه ظرفیت‌های دیپلماتیک خود استفاده خواهد کرد.

«تلاش‌ها و پیگیری‌ها در راستای آزادی شهروند ایرانی (محمدرضا نوری) همچنان با جدیت در جریان است». این را سخنگوی وزارت امور خارجه ناصر کنعانی امروز (چهارشنبه) ۲۷ تیرماه در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرگزاری فارس عنوان کرد.کنعانی به اقدامات متنوع و مستمری که تاکنون از جمله توسط وزارت امور خارجه و سفارت ایران در بغداد در سطوح مختلف و در تماس و رایزنی با مقامات و جهات ذیربط عراقی در این باره انجام شده اشاره کرد.

محمدرضا نوری بیش از یک سال و چهار ماه قبل در بغداد دستگیر و زندانی شده است. پدر و همسر او ۲۴ اردیبهشت با شهید حسین امیرعبداللهیان وزیر فقید امور خارجه دیدار و ضمن تشریح روند دستگیری و پرونده قضایی وی، خواستار تقویت تلاش‌ها برای آزادی و انتقال او به کشور شدند.شهید امیرعبداللهیان هم تصریح کرد که دستگاه دیپلماسی از هیچ تلاشی برای کمک و مساعدت و تسریع در روند آزادی و انتقال این شهروند ایرانی به کشور فروگذار نخواهد کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین تأکید کرد که دستگاه دیپلماسی نسبت به حمایت سیاسی، حقوقی و کنسولی از شهروندان ایرانی نیازمند حمایت در هر کجای جهان متعهد و پایبند است و در خصوص شهروند مورد اشاره نیز از همه ظرفیت‌های دیپلماتیک خود استفاده خواهد کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.