۱۵ استان به علت کمبود برق تعطیل شدند

چه استان‌هایی به علت گرما و مدیریت بهنیه مصرف برق تعطیل شده اند؟ استان‌های سمنان، زنجان، خوزستان، قم، بوشهر، مرکزی، اصفهان، یزد، سیستان و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری، کرمان، خراسان جنوبی، لرستان، قزوین و البرز  تا به این لحظه اداره های آنها یا تعطیل هستند و یا ساعت کاری آنها کاهش یافته وبرای جبران دورکاری در دستور کار قرار گرفته است. البته این تعطیلی شامل دستگاه‌های خدمات رسان نمی‌شوند. 

ادارات کیش شنبه ۲۳ تیرماه دورکار شدند

ادارات جزیره کیش شنبه ۲۳ تیرماه به دلیل افزایش دما تعطیل است و به صورت دورکاری فعالیت خواهند داشت.

با توجه به گزارش هواشناسی در خصوص افزایش دما، فعالیت تمامی ادارات و نهادها روز شنبه ۲۳ تیرماه به صورت دورکاری اعلام شد.

گفتنی است این اقدام در راستای مدیریت انرژی در جزیره کیش و استانهای جنوبی انجام می شود.

اداره‌های خوزستان شنبه تعطیل شدند

با توجه به گزارش هواشناسی در خصوص افزایش دما و به منظور پایداری شبکه برق استان فعالیت کلیه ادارات، سازمان ها، شرکت ها، موسسات دولتی، نهادهای انقلاب اسلامی، موسسات عمومی و غیردولتی، شهرداری ها، دانشگاه ها، مراکز آموزش عالی و مراکز و موسسات آموزشی خوزستان در روز شنبه مورخ ۲۳ تیرماه به صورت دورکاری اعلام شد.

استان سمنان پنج‌شنبه تعطیل است

 استاندار سمنان اعلام کرد: فردا پنج‌شنبه ۲۱ تیرماه به دلیل گرمای هوا و صرفه جویی در مصرف برق و انرژی این استان تعطیل خواهد بود.

تغییر ساعت کاری دستگاه‌های اجرایی و ادارات آذربایجان شرقی

استانداری آذربایجان شرقی با صدور اطلاعیه‌ای ساعت کاری دستگاه‌های اجرایی و ادارات استان در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه هفته جاری را اعلام کرد.

 در این اطلاعیه آمده است: به منظور مدیریت بهینه مصرف انرژی، ساعات آغاز به کار و خاتمه دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها، شهرداری‌ها و سایر نهادهای عمومی به استثنای واحدهای عملیاتی، آموزشی و خدمات‌رسان استان، در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه ۲۰ و ۲۱ تیرماه هفته جاری از ساعت ۶ صبح الی ۱۲ خواهد بود.

ادارات استان قم فردا تعطیل است

مدیر کل مدیریت بحران استانداری قم اعلام کرد ادارات این استان در روز پنجشنبه ۲۱ تیرماه هفته جاری به دلیل مدیریت مصرف انرژی تعطیل است.

محسن اروجی گفت: با توجه به درخواست مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان و پیشنهاد کارگروه استانی مدیریت تقاضا و مصرف برق با توجه به پیش‌بینی افزایش دما در پایان هفته‌ی جاری و به جهت مدیریت مصرف بهینه برق مقرر شد در روز پنجشنبه تغییری در ساعت کاری ادارات انجام شود.

او افزود: بر این اساس فعالیت تمامی دستگاه‌های اجرایی، ادارات و بانک‌های استان به جز مراکز خدمات‌رسان، مراکز بهداشتی و درمانی روز پنج‌شنبه ۲۱ تیرماه نیز تعطیل اعلام می‌شود.

به گفته اروجی: کسری ساعات کاری طبق ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری، می‌بایست از طریق دورکاری جبران شود.

همچنین تمامی دستگاه‌های اجرایی موظف به عدم استفاده از سیستم‌های برودتی ادارات مربوطه طی روز پنج شنبه مذکور هستند.

ادارات استان مرکزی ۲۱ تیرماه تعطیل است

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار مرکزی گفت:  با توجه به تدوام گرمای هوا و ضرورت صرفه جویی و مدیریت مصرف، ادارات استان در روز پنجشنبه تعطیل خواهند بود.

سیدمجتبی آل یاسین افزود: براساس تصمیم جلسه مشترک کارگروه مدیریت مصرف انرژی و کارگروه شرایط اضطرار استان و موافقت استاندار، به منظور حمایت از بخش کشاورزی، صنعت و عدم قطع برق خانگی، بانک ها و بیمه های استان باستثنای واحدهای ذیربط در مراکز درمانی، دستگاه های خدمات رسان و مراکزی که دارای نوبت کاری بشند، با استفاده از ظرفیت بخشنامه دورکاری در روز پنجشنبه ۲۱ تیرماه تعطیل خواهند بود.

او بیان کرد: همچنین ادارات، بانک ها و بیمه های استان به جز دستگاه های خدمات رسان و اداراتی که به صورت نوبت کاری و کشیک، فعال هستند، در روز چهارشنبه ۲۰ تیر از ساعت ۱۱ صبح تعطیل می شوند.

تعطیلی ادارات اصفهان در پی افزایش دمای هوا

منصور شیشه فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان هم گفت:  به منظور پایداری شبکه برق امروز چهارشنبه ساعت خاتمه کار در اصفهان ساعت ۱۱ و پنجشنبه ۲۱ تیرماه هم دستگاه‌های مذکور تعطیل خواهد بود.

دستگاه‌های اجرایی استان خراسان جنوبی، پنجشنبه‌ها تعطیل است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: بر اساس مصوبه ستاد مدیریت بحران استان خراسان جنوبی، دستگاه‌های اجرایی به جزو واحدهای خدمات رسان، امدادی و عملیاتی، پنجشنبه‌های هر هفته تا نیمه شهریورماه تعطیل است.

ادارات سیستان و بلوچستان امروز و فردا ساعت ۱۱ تعطیل می‌شوند

عباسعلی ارجمندی؛ معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سیستان و بلوچستان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به گرمای بیش از حد هوا در این ایام و به جهت مدیریت مصرف بهینه برق، فعالیت تمامی دستگاه‌های اجرایی، ادارات و بانک‌های استان به جز مراکز خدمات رسان، مراکز بهداشتی و درمانی و مراکز آموزشی در بازه زمانی برگزاری کنکور، در روز‌های چهارشنبه و پنج شنبه ۲۰ و ۲۱ تیرماه ۱۴۰۳ از ساعت شش صبح آغاز و با دو ساعت تعجیل رأس ساعت ۱۱ تعطیل خواهند شد و کاهش ساعت کاری از طریق دورکاری جبران می‌شود.

تعطیلی تمام دستگاه‌های اجرایی استان یزد

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری یزد از تعطیلی دستگاه‌های اجرایی استان یزد در روز پنجشنبه خبر داد و گفت: امور مربوط به دستگاه‌ها در این روز به صورت دورکاری انجام می‌شود.

«محمد حسین پارساییان» در این خصوص گفت: کلیه دستگاه‌های اجرایی استان از تاریخ ۱۷ تیرتا ۱۵ شهریور ماه در روز‌های پنچشنبه هر هفته تعطیل هستند.

او افزود: دستگاه‌های خدمت رسان و مراکز درمانی استان از این قاعده استثناء هستند.

پارسائیان با اشاره به انجام امور دستگاه‌های مشمول تعطیلی روز پنجشنبه، به صورت دورکار، گفت: هدف از اعمال تعطیلی دستگاه‌ها در این روز، صرفه جویی در مصرف انرژی و نیز اجرای محدودیت‌های ابلاغی برای افزایش ضریب پایداری و کارکرد ایمن شبکه گاز و برق کشور است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری یزد در پایان خطاب به فرمانداران و دستگاه‌های استان، بر ضرورت رعایت شیوه نامه‌های ناظر بر چگونگی تنظیم دمای محیط کاری و صرفه جویی در مصرف برق تاکید کرد.

چهارشنبه؛ کاهش ساعت کار ادارات لرستان /پنجشنبه؛ تعطیل

مدیرکل مدیریت بحران لرستان گفت: با موافقت استاندار دستگاه‌های اجرایی استان به دلیل مدیریت مصرف انرژی  امروز چهارشنبه  دو ساعت زودتر تعطیل می‌شوند.

مهدی پازوکی گفت: با توجه به درخواست مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان و پیشنهاد کارگروه استانی مدیریت تقاضا و مصرف برق و همچنین با موافقت استاندار لرستان با توجه به پیش‌بینی افزایش دما در پایان هفته‌ی جاری و به جهت مدیریت مصرف بهینه برق مقرر شد در دو روز آینده تغییری در ساعت کاری ادارات انجام شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان افزود: بر این اساس فعالیت تمامی دستگاه‌های اجرایی، ادارات و بانک‌های استان به جز مراکز خدمات‌رسان، مراکز بهداشتی و درمانی و مراکز آموزشی و شیفت‌گردان روز چهارشنبه ۲۰ تیرماه از ساعت ۶ آغاز و با دو ساعت تعجیل در پایان کار رأس ساعت ۱۱ تعطیل خواهند شد و روز پنج‌شنبه ۲۱ تیرماه نیز تعطیل اعلام می‌شود.

او افزود: کسری ساعات کاری طبق ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری، می‌بایست از طریق دورکاری جبران شود.

این مسئول گفت: همچنین تمامی دستگاه‌های اجرایی موظف به عدم استفاده از سیستم‌های برودتی ادارات مربوطه طی دو روز مذکور هستند.

همه دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری پنج‌شنبه تعطیل است

مدیرکل بحران چهارمحال و بختیاری گفت: به دلیل گرمای شدید و همچنین برای کاهش مصرف برق تمام دستگاه‌های اجرایی این استان فردا پنج‌شنبه تعطیل است.

خسرو کیانی اظهار کرد: به دلیل افزایش دمای هوا و گرمای تابستان و به دلیل صرفه‌جویی در مصرف انرژی فعالیت کاری کلیه ادارات در چهارمحال و بختیاری امروز چهارشنبه ۲۰ تیرماه از ساعت ۶ تا ۱۱ صبح است.

او تصریح کرد: همه دستگاه‌های اجرایی به جز دستگاه‌های خدماتی، انتظامی و امدادی روز پنج‌شنبه هفته جاری تعطیل است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.