۳۰ کشته در حمله موشکی روسیه به بیمارستان کودکان اوکراین

در پی حمله موشکی گسترده روسیه که منجر به کشته شدن بیش از ۳۰ نفر در سراسر اوکراین شد، هزاران نفر روز دوشنبه با دست خالی به سوی بیمارستان کودکان شهر کی‌یف، محل اصابت یکی از این موشک‌ها شتافتند تا قربانیان را از زیر آوار خارج کنند. به گفته مقامات اوکراینی، بخش‌های زیادی از این بیمارستان در پایتخت اوکراین بر اثر حملات یاد شده که گفته می‌شود با موشک کروز صورت گرفته، ویران شده است.

به گفته مقامات اوکراینی، بخش‌های زیادی از این بیمارستان در پایتخت اوکراین بر اثر حملات یاد شده که گفته می‌شود با موشک کروز صورت گرفته، ویران شده است.

در این حملات موشکی که مرگبارترین حمله هوایی روسیه طی ما‌ه‌های اخیر لقب گرفته چندین شهر هدف اصابت موشک قرار گرفته‌اند.

به ادعای ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، روسیه در جریان این حملات بیش از ۴۰ موشک شلیک کرده که بر اثر ‌آن چند غیرنظامی جان خود را از دست داده‌اند و به ساختمان‌های مسکونی و تجاری و همچنین زیرساخت‌ها در کی‌یف و چند شهر دیگر آسیب وارد آمده است.

ولودیمیر زلینسکی رئیس جمهور اوکراین که در برای شرکت در اجلاس ناتو در واشنگتن، در لهستان توقف کرده بود آمار اولیه درگذشتگان را ۳۷ نفر اعلام کرد و گفت حدود ۱۷۰ نفر مجروح شده اند.

اما آمارهای بعدی تلفات احتمالی در مناطق مختلف اوکراین به ۴۱ نفر رسید.

زلینیکی در پیام رسان تلگرام نوشت: “بیش از ۱۰۰ ساختمان از جمله بیمارستان کودکان کی یف، یک مرکز زایمان در این شهر، مهد کودک، یک مرکز تجاری و بسیاری از خانه‌ها آسیب دیده اند”.

وی افزود: “تروریست های روسی باید پاسخگو باشند”.

دولت اوکراین برای پاسخ به یکی از بدترین حملات روسیه وعده حملات تلافی جویانه داده است. این موضوع نشان می‌دهد که اوکراین به ارتقای پدافند هوایی خود از سوی متحدان غربی نیاز فوری دارد.

مقامات اوکراین می‌گویند ۲۷ نفر که سه نفر آنها کودک هستند در پایتخت کشته شدند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.