با شعار “زن زندگی آزادی” مخالف نیستیم!

 فاطمه راکعی،‌ معاون زنان ستاد مسعود پزشکیان در گفتگو به سه پرسش در بحث زنان پاسخ داد.

به نظرم برخورداری از یک زندگی دلخواه با رفاه نسبی، احساس امنیت، امکان رشد و پیشرفت یک مطالبه عمومی است.
اما برای زن ایرانی مطالبات دیگری نیز مطرح است: احترام به حقوق انسانی و اجتماعی‌شان: از مسائل مهم سال‌های اخیر برخوردهای خارج از چارچوب فرهنگ اسلامی، قانون، عرف و انسانیت است. باب شدن خشونت و بی‌حرمتی نسبت به زنان مخصوصاً خشونت زبانی از پشت تریبون‌های رسمی کشور خلاف سیره پیامبر اسلام است که معتقد بودند “زنان را تکریم نمی‌کنند مگر آنکه انسان‌های مکرم و زنان را خوار نمی‌شمارند مگر انسان‌های پست”.

برخورداری از حقوق برابر با مردان در خانواده و جامعه. پیگیری نتایج تلاش سازمان‌های مردم نهاد و احزاب زنان از سوی دولت و مجلس، برای اصلاح قوانین تبعیض‌آمیز در قانون مدنی، قانون مجازات اسلامی، قانون استخدام کشوری و …

نقش‌آفرینی در جامعه و سهیم بودن در سطوح مدیریتی و مواضع تصمیم‌گیری کلان برای کشور. توجه به مسائل دختران جوان و مسائلی  چون حجاب اجباری و گشت ارشاد.

به عنوان نیمی از جمعیت و سرمایه انسانی هر جامعه در واقع نقش زنان در انتخابات پنجاه پنجاه است. زنان فراتر از یک قشر یا گروه خاص هستند و نقش بزرگی در کنش‌های سیاسی دارند یعنی بعد از حضور فعال برای انتخاب رئیسِ دولت باید سهم و نقش خود را در سطوح مدیریت‌های کلان مطالبه کنند.

قویاً چنین ادعایی را تکذیب می‌کنم و برای این ادعا هیچ منبع کتبی و شفاهی وجود ندارد. آقای خاتمی از این شعار حمایت کرده بودند و چیزی در آن برای مخالفت وجود ندارد. از مردم عزیز کشورمان می‌خواهم دیدگاه‌های اینجانب را از منابع معتبر پیگیری کنند و شیطنت‌ها را جدی نگیرند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.