دولت غزه: ۷۹ هزار تن بمب روی غزه ریخته شده است

دولت غزه، صبح امروز (شنبه)، برآورد کرد که ارتش رژیم صهیونیستی از روز آغاز جنگ در نوار غزه (پانزدهم مهر ماه) ۷۹ هزار تن بمب روی ریخته باشد.

در این گزارش آمده بود که رژیم صهیونیستی با بیش از ۷۰ هزار تن بمب نوار غزه را مورد حمله قرار داده است.

همزمان دیدبان حقوق بشر اروپا-مدیترانه نیز اعلام کرد تعداد بمب‌هایی که رژیم اسرائیل در نوار غزه استفاده کرده است از تعداد بمب‌های استفاده شده در جنگ جهانی دوم بیشتر است. در این گزارش آمده است که رژیم صهیونیستی با بیش از ۷۰ هزار تن بمب نوار غزه را مورد حمله قرار داده است. گفته می شود ارتش رژیم صهیونیستی بسیاری از زیر ساخت‌های غزه از جمله زیرساخت‌های درمانی، مدارس و عبادتگاه‌ها را ویران کرده است. شمن اینکه نزدیک به ۳۸ هزار فلسطینی در حملات ارتش اسرائیل به شهادت رسیده‌اند و دهها هزار نفر دیگر هم مجروح شده‌اند. وزارت بهداشت غزه اعلام کرده است اکثر شهدا زن، کودک و افراد مسن بوده‌اند.
خبرگزاری رویترز به نقل از منابع آمریکایی فاش کرد که دولت آمریکا از ابتدای جنگ در غزه تاکنون ۲۷ هزار بمب و موشک در اختیار ارتش اسرائیل قرار داده است. در شرایطی که جو بایدن و دونالد ترامپ در مناظره روز گذشته خود بر سر اینکه کدام یک بیش از دیگری از رژیم اسرائیل حمایت کرده، مسابقه گذاشته بودند، رویترز در گزارشی از حجم کمک‌های نظامی واشنگتن برای ارتش اسرائیل پرده برداشت و به نقل از دو مقام آمریکایی مطلع نوشت:‌ آمریکا از ۷ اکتبر تاکنون ۱۴ هزار بمب «مارک ۸۴» هر کدام به وزن ۵۰۰ پوند (برای بمباران هوایی) و ۳۰۰۰ موشک هوا به زمین از نوع «هلفایر»، ۱۰۰۰ بمب سنگرشکن، ۲۶۰۰ بمب هوا به زمین با قطر کم بعلاوه مهمات دیگر برای اسرائیل ارسال کرده است. رویترز نوشت که حجم این تسلیحات نشان می‌دهد علیرغم درخواست وسیع بین‌المللی از آمریکا برای توقف ارسال سلاح برای اسرائیل، اما واشنگتن حاضر به کاهش کمک‌های تسلیحاتی نشده است. همزمان کارشناسان نظامی نیز به رویترز گفتند که نوع سلاح‌های ارسالی آمریکا برای اسرائیل، دقیقا با نیازهای این رژیم در جنگ غزه مطابقت دارد. «تام کاراکو» کارشناس تسلیحات در مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌الملل به رویترز گفت: با اینکه این حجم سلاح می‌تواند در یک درگیری نسبتا سریع به پایان برسد، اما این فهرست به وضوح نشان از سطح قابل توجهی از حمایت ایالات متحده از متحد اسرائیلی خود دارد. یک مقام ارشد دولت بایدن نیز به خبرنگاران گفت واشنگتن از ۷ اکتبر ۶.۵ میلیارد دلار سلاح به اسرائیل ارسال کرده است. مقامات حماس بارها گفته‌اند که آمریکا در تمامی جنایات رژیم اسرائیل در غزه شریک است و اشغالگران با بمب‌های ارسالی آمریکا زنان و کودکان بی دفاع را بمباران می‌کنند. در ۲۹ ماه می نیز زمانی که ارتش اشغالگر اسرائیل چادر آوارگان در رفح را بمباران کرد و به آتش کشید، شبکه «سی ان ان» در گزارشی گفت که اسرائیل در این حمله از بمب‌های «جی‌بی‌یو-۳۹» ساخت آمریکا استفاده کرد. در این میان پایگاه خبری آکسیوس نزدیک به منابع آمریکایی و صهیونیستی گزارش داد که دولت بایدن قرار است بخشی از کمک تسلیحاتی معلق‌شده را برای تل‌آویو ارسال کند. آکسیوس به نقل از یک مقام آمریکایی و یک مقام اسرائیلی گزارش داد که انتظار می‌رود دولت آمریکا به زودی ارسال بمب‌های ۵۰۰ پوندی برای تل‌آویو را اعلام کند. این بمب‌ها بخشی از کمک‌های تسلیحاتی بود که در ماه آوریل ادعا شد دولت آمریکا به دلیل احتمال عملیات اسرائیل در رفح ارسال آنها برای رژیم صهیونیستی را متوقف کرده است.

آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) اعلام کرد ۶۲۵ هزار کودک فلسطینی در نوار غزه بیش از هشت ماه است به علت شرایط جنگی از تحصیل محروم هستند. آنروا اعلام کرد در حالی بیش از ۶۰۰ هزار کودک فلسطینی از تحصیل محروم شده‌اند که ۳۰۰ هزار نفر از دانش‌آموزان پیش از آغاز جنگ برای اولین بار به مدرسه رفته بودند. آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل متحد افزود، مردم غزه به‌شدت نیازمند خدمات بهداشتی هستند و کاهش شدید دارو و سوخت نجات جان مردم غزه را با مشکل مواجه می‌کند. آنروا تصریح کرد: زباله‌ها و آب فاضلاب در همه جای نوار غزه جمع شده و این در حالی است که افزایش دما و کمبود آب پاک باعث تسریع شیوع بیماری در این منطقه شده است. این در حالی است که نهاد زنان سازمان ملل متحد نیز اخیرا هشدار داد  ۵۵۷ هزار زن در نوار غزه با عدم امنیت غذایی شدید دست و پنجه نرم می‌کنند.
اسپانیا با ارائه درخواست شکایت خود از اسرائیل، به جمع کشورهای شاکی از رژیم صهیونیستی از جمله کلمبیا، مکزیک و فلسطین پیوست و با ارائه درخواستی به دادگاه بین‌المللی دادگستری خواستار پیوستن به پرونده شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی مبنی بر نسل‌کشی در غزه شد.پیش‌بینی می‌شود کشورهای ایرلند، بلژیک و شیلی نیز به این پرونده شکایت بپیوندند. وزیر دفاع اسپانیا اعلام کرد اسپانیا از نقش دادگاه بین‌المللی دادگستری حمایت کرده و خواهان برقراری صلح در غزه و خاورمیانه است. او با تأکید بر نقض قوانین بین‌المللی در غزه، نسبت به وقوع فاجعه انسانی در این منطقه هشدار داد و با اشاره به دسترسی‌های محدود مردم غزه به کمک و همچنین تخریب زیرساخت‌های این منطقه، از دادگاه بین‌المللی خواست به تعهدات خود در قبال جلوگیری از نسل‌کشی عمل کند. پیش ‌از این در ماه دسامبر، آفریقای جنوبی یک طرح دعوی را علیه رژیم صهیونیستی در مورد نسل‌کشی در غزه به دادگاه بین‌المللی دادگستری ارائه کرده بود. با وجود قطعنامه شورای امنیت مبنی بر برقراری آتش‌بس در غزه، اسرائیل همچنان به جنایات خود در غزه ادامه داده و تاکنون نزدیک به ۳۸ هزار انسان بی‌گناه را به شهادت رسانده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.