بایدن و ترامپ فرداشب باهم مناظره می‌کنند

نامزدهای ریاست‌جمهوریِ آمریکا از احزاب دموکرات و جمهوری‌خواه پنجشنبه در مناظره‌ای تلویزیونی در شبکهٔ سی‌ان‌ان شرکت می‌کنند. این مناظره ۳ ماه زودتر از موعد همیشگی برگزار می‌شود. برخی تحلیلگران هدف از برگزاریِ زودهنگام این مناظره را گرم‌ترشدن تنور انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا اعلام کرده‌اند.

برخی تحلیلگران هدف از برگزاری زودهنگام این مناظره را گرم‌تر شدن تنور انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا اعلام کرده‌اند. در حالت عادی همیشه این مناظره‌ها در سپتامبر و اکتبر برگزار می‌شد. نزدیک بودن زمان مناظره‌ها به انتخابات ریاست‌جمهوری از جمله نقد‌هایی بود که همیشه به مناظره‌های پیشین وارد می‌شد.

از آخرین مناظره این دو نامزد ریاست‌جمهوری در سال ۲۰۲۰، چهار سال می‌گذرد و این بار بایدن از ترامپ برای مناظره دعوت کرده است. ترامپ شرکت در دو مناظره با بایدن را پذیرفته و علاوه بر مناظره پنجشنبه در شبکه سی‌ان‌ان، مناظره دیگری نیز در ماه سپتامبر توسط شبکه تلویزیونی ای‌بی‌سی نیوز برگزار خواهد شد.

قوانین جدیدی برای این مناظره‌ها وضع شده است. مناظره‌ها بدون حضور تماشاگر و در نود دقیقه برگزار خواهند شد. میکروفون هریک از نامزد‌ها در زمان صحبت دیگری قطع می‌شود. به اذعان بی‌بی‌سی، نامزد‌ها حق ندارند از هیچ ابزار نمایشی و یا یادداشت از پیش تعیین شده در این مناظره استفاده کنند.

تحلیلگران این مناظره را فرصت خوبی برای سنجش هر دو نامزد برای ریاست‌جمهوری می‌دانند. این مناظره به‌صورت ایستاده برگزار می‌شود. مناظره پنجشنبه‌شب این دو نامزد نه‌تن‌ها فرصتی را برای مردم آمریکا فراهم می‌کند تا تردید‌های خود را برای انتخاب گزینه مدنظر به‌یقین تبدیل کنند؛ بلکه برای هر دو نامزد فرصت مغتنمی است تا خود را به اثبات برسانند.

بایدن در این مناظره تلاش خواهد کرد تا ابهامات در مورد سلامت جسمی و روانی خود را از بین ببرد و از سوی دیگر ترامپ نیز در پی اتهامات خود در دادگاه به‌ویژه پرونده پرداخت حق‌السکوت تلاش می‌کند تا خود را از این موارد مبری کند.

ترامپ پیش ازاین بار‌ها بایدن را به مشکلات روانی متهم کرده بود. گمانه‌زنی‌هایی در مورد مصرف مواد مخدر توسط بایدن برای حضور در این مناظره وجود دارد. پزشک سابق بایدن اخیراً اعلام کرده بود که باید قبل از مناظره از او تست اعتیاد گرفته شود.

رابرت اف کندی جونیور، دیگر نامزد ریاست‌جمهوری آمریکا است. به اذعان سی‌ان‌ان تنها جو بایدن و دونالد ترامپ، واجد حداقل شرایطی هستند که این شبکه برای برپایی مناظره تعیین کرده است. انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا قرار است در ۵ نوامبر با حضور بایدن ۸۱ سال و ترامپ ۷۸ساله، برگزار شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.