فرانسه همچنان رتبه اول گردشگری جهان باقی مانده

گردشگری سازمان ملل، در آخرین گزارش خود، ۱۰ کشور برتر گردشگرپذیر جهان را معرفی کرد که فرانسه همچنان با ۱۰۰ میلیون گردشگر خارجی، رتبه اول جهان را به خود اختصاص داده است.

اسپانیا و آمریکا نیز توانستند همچنان موقعیت خود را حفظ کنند و در رتبه دوم و سوم قرار بگیرند. اما ایتالیا توانست رتبه چهارم را از آن خود کند، این در حالی است که تا پیش از همه‌گیری در رتبه پنجم قرار داشت. ترکیه نیز از رتبه ششم پیش از کرونا به رتبه پنجم پساکرونا دست یافت.

بر پایه گزارش سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل متحد (UNWTO)، در میان گردشگران اروپایی، آلمانی‌ها، بریتانیایی‌ها و ایتالیایی‌ها بیش از سایر اروپایی‌ها در سفرهای خارجی خود هزینه کردند. این گزارش حاکیست که گردشگران چینی بیشترین هزینه سفر را در سال ۲۰۲۳ پرداخت کردند و مجموع آن به حدود ۱۸۳ میلیارد یورو رسید. با بازگشایی دوباره مرزها برای سفرهای بین المللی، آنها از آمریکایی‌ها پیشی گرفتند که سال گذشته ۱۱۴ میلیارد یورو صرف سفرهای خارجی خود کرده بودند. این در حالی است که گردشگران ایالات متحده در سال ۲۰۲۲ جایگاه اول را کسب کرده بودند.

بر پایه این گزارش، درخصوص کسب بیشترین درآمد از گردشگری، ایالات متحده با کسب ۱۶۴ میلیارد یورو صدرنشین است. پس از آن، اسپانیا با درآمد ۸۶ میلیارد یورویی، بریتانیا با ۶۹ میلیارد یورویی، فرانسه با ۶۴ میلیارد یورویی و ایتالیا با ۵۲ میلیارد یورویی قرار دارند. امارات عربی متحده، ترکیه، استرالیا، کانادا، ژاپن، آلمان، عربستان سعودی، ماکائو (چین)، هند و مکزیک هم در رتبه‌های بعدی هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.