شکست فاحش محافظه‌کاران در انتخابات با یک نظرسنجی

روزنامه دیلی تلگراف با انتشار نتایج یک نظرسنجی نوشت که حزب کارگر ۵۱۶ کرسی و حزب محافظه‌کار ۵۳ کرسی را در انتخابات پیش رو به دست خواهند آورد.

این روزنامه تأکید کرد که این نتیجه بزرگترین شکست تاریخی حزب محافظه‌کار خواهد بود. انتخابات زودهنگام انگلیس قرار است در تاریخ ۴ جولای (۱۴ تیر) برگزار شود.

سه نظرسنجی معتبر در بریتانیا اینطور پیش‌بینی کردند که حزب محافظه‌کار نخست وزیر این کشور ریشی سوناک شکست سنگینی در انتخابات پارلمانی ۴ ژوئیه از حزب کارگر خواهد خورد و به «انقراض انتخاباتی» دچار خواهد شد.

به گزارش «رویترز»، نظرسنجی‌ها در نیمه‌راه انتخابات بریتانیا انجام می‌شوند، یک هفته پس از آنکه احزاب محافظه‌کار و کارگر برنامه‌های خود را اعلام کردند و اندکی قبل از اینکه رای‌دهندگان شروع به دریافت برگه‌های پستی کنند.

سوناک بسیاری از اعضای حزب خود را با اعلام انتخابات زودهنگام در ۲۲ مه غافلگیر کرد، که برخلاف انتظارات گسترده عمومی بود مبنی بر اینکه او تا اواخر سال صبر خواهد کرد تا زمان بیشتری برای بهبود استانداردهای زندگی پس از بالاترین تورم طی چهل سال اخیر داشته باشد.

نظرسنجی «شرکت تحقیقات بازار ساوانتا» نشان داد که حزب کارگر به رهبری کی‌یر استارمر ۴۶ درصد آراء را به دست خواهد آورد، که نسبت به نظرسنجی قبلی ۲ درصد افزایش داشت. این در حالی است که حمایت از محافظه‌کاران با ۴ درصد کاهش به ۲۱ درصد خواهد رسید. این نظرسنجی از ۱۲ تا ۱۴ ژوئن برای «ساندی تلگراف» انجام شد.

نظرسنجی موسسه «سرویشن» که روزنامه «ساندی تایمز» آن را منتشر کرد، پیش‌بینی کرد که محافظه‌کاران در نهایت فقط ۷۲ کرسی مجلس عوام ۶۵۰ عضوی را کسب می‌کنند، که کمترین میزان در تاریخ تقریباً ۲۰۰ ساله آنها خواهد بود. این در حالی است که حزب کارگر ۴۵۶ کرسی به دست خواهد آورد. این نظرسنجی از ۳۱ مه تا ۱۳ ژوئن انجام شد.

بر اساس نظرسنجی سرویشن، حزب کارگر ۴۰ و محافظه‌کاران ۲۴ درصد آراء را به خود اختصاص خواهند داد، و حزب اصلاحات بریتانیا به رهبری نایجل فاراژ، فعال سابق «برگزیت» و رقیب راستگرای محافظه‌کاران، ۱۲ درصد رای خواهد آورد.

در نهایت، نظرسنجی «آپینیوم» که برای روزنامه «ساندی آبزرور» از ۱۲ تا ۱۴ ژوئن انجام شد، نشان داد که حزب کارگر ۴۰ درصد، محافظه‌کاران ۲۳ درصد، و اصلاحات ۱۴ درصد آراء را کسب خواهند کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.