هوای پایتخت به شرایط بسیار ناسالم رسید

شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای پایتختدر شرایطی که از ابتدای صبح امروز همچون اکثر روزهای فصل بهار سال جاری در وضعیت قابل قبول یا همان سالم قرار داشت، بعدازظهر سه‌شنبه ۲۹ خرداد براساس شاخص آلودگی هوا O3 «اُزن» به شرایط بسیار ناسالم رسید.

به دلیل قرار گرفتن شاخص آلودگی هوا در چنین شرایطی، افراد باید از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل خودداری کنند و به نوعی هرگونه فعالیت خارج از منزل که افراد بطور متناوب در مدت چندین ساعت انجام می‌دهند و سبب می‌شود نفس کشیدن تا حدی سخت‌تر از حالت طبیعی انجام شود در این مدت باید از سوی شهروندان صورت نگیرد.

پایتخت‌نشینان از ابتدای امسال تاکنون، پنچ روز هوای پاک و ۷۳ روز هوای سالم و ۱۰ روز هم هوای ناسالم برای گروه‌های حساس استنشاق کرده‌اند.

سال گذشته و براساس روز شمار شاخص آلودگی در مجموع ۱۰ روز هوای پاک، ۲۳۶ روز هوای قابل قبول، ۱۰۷ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و ۱۲ روز هوای ناسالم برای تمامی گروه‌ها در پرونده شاخص آلودگی هوای پایتخت ثبت شده است.

شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا «پاک»، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا «قابل قبول یا متوسط»، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا «ناسالم برای گروه‌های حساس»، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا «ناسالم»، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا «بسیار ناسالم» و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا «خطرناک» است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.