ترامپ: تحولات پیرامون اوکراین منجر به جنگ جهانی سوم خواهد شد

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا گفت که تحولات اوضاع پیرامون اوکراین، از جمله اظهارات کی‌یف در مورد حمله به خاک روسیه، منجر به آغاز جنگ جهانی سوم خواهد شد.

«ترامپ در مصاحبه‌ای با فاکس نیوز با اشاره به اینکه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در خصوص سلاح‌های هسته‌ای صحبتی کرده است، افزود که “به جنگ جهانی سوم نزدیک می شویم”».

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، در ۳۱ می گذشته تایید کرد که بایدن، رئیس جمهور این کشور باید با استفاده از تسلیحات آمریکایی حملاتی را به خاک روسیه انجام دهد./ شفقنا

او در ادامه اعلام کرد: اما در نهایت همه این موارد منجر به جنگ جهانی سوم می‌شود. من اوضاع پیرامون اوکراین را حل خواهم کرد و این کار را به سرعت انجام خواهم داد. جنگ جهانی هرگز رخ نخواهد داد.

پیش از این آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در ۳۱ مه گذشته تایید کرد که بایدن با استفاده کی‌یف از تسلیحات آمریکایی برای حملات به خاک روسیه موافق است.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در ۲۸ مه گفت که انتخاب اهداف و مأموریت‌های پروازی برای سیستم‌های حمله مدرن از راه دور یا خودکار، بدون مشارکت پرسنل نظامی اوکراینی انجام می‌شود و این کار توسط کسانی انجام می‌شود که این سلاح‌ها را به اوکراین می‌رسانند. رئیس جمهور روسیه در ادامه صحبت‌های خود تاکید کرد که کشور‌های ناتو باید  درک کنند که با چه چیزی بازی می‌کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.