افت شریف، تهران و امیرکبیر در QS 2025

در رتبه‌بندی ۲۰۲۵ پایگاه QS، دانشگاه صنعتی‌شریف با کسب امتیاز ۳۳ مانند سال گذشته جایگاه نخست کشور را از آن خود کرده اما وضعیت رتبه این دانشگاه نسبت به سال قبل بدتر شده به‌طوری که از رتبه ۳۳۴ در سال ۲۰۲۴ با هشت پله سقوط به رتبه ۳۴۲ در سال جاری رسیده است.

دانشگاه تهران با امتیاز ۳۱.۴ مانند سال گذشته دومین دانشگاه برتر کشور لقب گرفته با این تفاوت که رتبه جهانی آن از ۳۶۰ در سال گذشته با هشت پله سقوط به رده ۳۶۸ در سال ۲۰۲۵ رسیده است.

سومین رتبه دانشگاه برتر کشور هم طبق رتبه‌بندی QS مانند سال گذشته به دانشگاه صنعتی امیرکبیر با امتیاز ۲۹.۵ رسیده است اما رتبه این دانشگاه از ۳۷۵ در سال ۲۰۲۴ با ۲۸ پله سقوط، وضعیت وخیم تری از نظر جهانی پیدا کرده و به جایگاه ۴۰۳ دست یافته است.

همچنین دانشگاه علم و صنعت ایران با امتیاز ۲۷.۲ هم مانند سال گذشته چهارمین دانشگاه برتر کشور شده اما رتبه آن در سال ۲۰۲۵ در مقایسه با سال ۲۰۲۴، با افت ۱۵ پله‌ای همراه بوده است، به‌طوری‌که از رتبه ۴۳۶ دنیا در سال گذشته به رتبه ۴۵۱ در سال جاری رسیده است.

رتبه پنجم برترین دانشگاه کشور در سال ۲۰۲۵ از آن دانشگاه صنعتی اصفهان با امتیاز ۲۴.۵ شده که در سال گذشته در این رده‌بندی حضور نداشته است. رتبه جهانی این دانشگاه در سال جاری ۴۸۹ بوده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.