اولین مسکن‌سازان چینی به تهران رسیدند

مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران:

در حال حاضر یک شرکت چینی در تهران مستقر است و مهمترین دلیلی که باعث شده اقبال بیشتری برای ورود چینی ها به بافت فرسوده تهران ایجاد شود سرعت در اتمام پروژه است.

هنوز به مرحله قرارداد با چینی ها نرسیده ایم اما آنچه که مشخص است این است که قرار است چینی ها در تهران و در ۲۲ منطقه تهران در فاز نخست ۲۰۰ هزار واحد مسکونی احداث کنند.

ورود چینی‌ها به بازار مسکن ایران حواشی زیادی به دنبال داشت. تهاتر نفت با ساخت مسکن چینی در تهران و یا حضور زندانی‌های چینی در پروژه‌های ساخت مسکن مهمترین حاشیه‌هایی بود که با تکذیب و تایید مدیران و تصمیگیران شهرداری و وزارت راه و شهرسازی همراه شد. 

از زمان اعلام خبر ساخت مسکن چینی در تهران، نحوه پرداخت پول به چینی‌ها سوالات و ابهامات بسیاری به وجود آورده است. مهدی هدایت مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران معتقد است دو شرط اساسی در توافق با چینی‌ها مورد تاکید است. اولین شرط تامین منابع مالی و دومین شرط انتقال تکنولوژی.

او با تاکید بر اینکه این روز‌ها جلسات هفتگی منظم با شرکت چینی سازنده مسکن در تهران برگزار می‌شود می‌گوید: در حال حاضر یک شرکت چینی در تهران مستقر است و مهمترین دلیلی که باعث شده اقبال بیشتری برای ورود چینی‌ها به بافت فرسوده تهران ایجاد شود سرعت در اتمام پروژه است. چرا که تطویل و طولانی شدن ساخت مسکن در بافت فرسوده باعث کاهش علاقمندی مردم و ساکنان بافت فرسوده می‌شود.

او می‌گوید: در حال حاضر هنوز به مرحله قرارداد با چینی‌ها نرسیده ایم، اما آنچه که مشخص است این است که قرار است چینی‌ها در تهران و در ۲۲ منطقه تهران در فاز نخست ۲۰۰ هزار واحد مسکونی احداث کنند.

هدایت در خصوص تامین پول چینی‌ها برای ساخت مسکن در تهران گفت: تامین پول چینی‌ها از مسیر یوزانس خواهد بود و پول ان‌ها ۵ سال بعد به نرخ بهره‌ای که در قرارداد یوزانس مشخص خواهد شد از محل فروش واحد‌های مسکونی که توسط چینی‌ها احداث شده است پس داده می‌شود. 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.