آمریکا از حملات گسترده یمنی‌ها خبر داد

فرماندهی مرکزی آمریکا:
نیروهای یمنی بامداد سه‌شنبه ۵ موشک بالستیک ضد کشتی در دریای سرخ شلیک کرده‌اند. یک کشتی یونانی با سه موشک مورد اصابت قرار گرفته است. این کشتی اما توانسته به مسیر حرکت خود ادامه دهد.

هیچ گزارشی از اصابت موشک‌ها به کشتی‌های آمریکایی یا ائتلاف آمریکایی در دریای سرخ و دیگر کشتی‌های باری در منطقه دریافت نکرده‌ایم. ۵ فروند پهپاد نیز بر فراز دریای سرخ ره‌گیری و منهدم شده است.

فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) اعلام کرد که نیرو‌های یمنی بامداد سه شنبه (دیروز) ۵ موشک بالستیک ضد کشتی در دریای سرخ شلیک کرده‌اند.

به گزارش روتیرز در این اطلاعیه همچنین آمده است که یک کشتی یونانی با سه موشک مورد اصابت قرار گرفته است. سنتکام ادعا کرد که این کشتی، اما توانسته به مسیر حرکت خود ادامه دهد.

فرماندهی مرکزی آمریکا همچنین مدعی شد که هیچ گزارشی از اصابت موشک‌ها به کشتی‌های آمریکایی یا ائتلاف آمریکایی در دریای سرخ و دیگر کشتی‌های باری در منطقه دریافت نکرده است. در ادامه اطلاعیه سنتکام همچنین ادعا شده است که ۵ فروند پهپاد نیز بر فراز دریای سرخ ره‌گیری و منهدم شده است.

شرکت عملیات تجارت دریایی انگلیس نیز شامگاه سه شنبه اعلام کرد که گزارشی از یک حادثه از ۳۳ مایل دریایی (۶۱ کیلومتری) شمال غربی شهر المخا یمن دریافت کرده است. بر اساس گزارش این شرکت درحالیکه کشتی آسیب دیده، اما خدمه سالم هستند.

روز دوشنبه نیز سه کشتی در اقیانوس هند و دریای سرخ در عملیات نیرو‌های مسلح یمن هدف قرار گرفت و یحیی سریع سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در این باره گفت: در سه عملیات مشترک، سه کشتی را در اقیانوس هند و دریای سرخ هدف قرار دادیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.