وعده نابودی اسرائیل غاصب در آیات قرآنی
قوم یهود از دشمنان دیرینه اسلام به شمار می رود و با رسول گرامی اسلام به جنگ برخاستند و با مشرکان و کفار قریش دست به توطئه های مختلفی زدند.
اکنون نیز که قرنها از رسالت پیامبر خاتم می گذرد، اسرائیل یکی از دشمنان سر سخت دنیای اسلام است. صهیونیسم که همان یهودیان افراطی هستند،
اکنون کشور فلسطین را اشغال کرده اند و با کمک قدرتهای بزرگ و از جمله آمریکا با مسلمانان به جنگ برخاسته اند
رهبر انقلاب اسلامی در دیدار با دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین با اشاره به شکستهای رژیم صهیونیستی به موضوع روند زوال این رژیم اشاره کردند و فرمودند:
«پیروزی مردم فلسطین در سالهای اخیر، به معنای توانایی تشکیل حکومت در تلآویو نبوده است که البته این موضوع نیز به فضل پروردگار محقق خواهد شد، بلکه پیروزی اصلی این بوده است که رژیم صهیونیستی که ارتش های عربی نتوانستند آن را شکست دهند، بهوسیله مردم فلسطین و گروههای مقاومت به زانو درآمد و به اذن الهی پیروزیهای بزرگتری نیز خواهید داشت.» [۱]
وعده نابودی رژیم صهیونیستی تا ۲۵ سال آینده، توسط حضرت آیتالله خامنهای در دیدار اقشار مختلف مردم [۲] مطرح شده است:
«إنشاءالله تا ۲۵ سال دیگر، به توفیق الهی و به فضل الهی چیزی به نام رژیم صهیونیستی در منطقه وجود نخواهد داشت.» این وعده البته پیش از این هم توسط رهبر انقلاب به صراحت بیان شده بود:
«صهیونیسم و دولت غاصب و مجعول صهیونیستى در فلسطین، محکوم به فناست.» [۳] اما آنچه وعدهی سال ۱۳۹۴ را برجسته نموده است، تعیین سقف زمانی برای نابودی این رژیم است.
تاکید آیات قرآن بر زوال و نابودی رژیم صهیونیستی در آینده.
۱- مرحله اول شکست بنی اسرائیل
اولین شکست بنی اسرائیل در قتل حضرت عیسی رقم خورده است
شکست مکر و نیرنگ کافران بنىاسرائیل، در به قتل رساندن عیسی علیهالسلام: «فَلَمَّا أَحَسَّ عِیسَى مِنْهُمُ الْکُفْرَ … • وَمَکَرُواْ وَمَکَرَ اللّهُ وَاللّهُ خَیْرُ الْمَاکِرِینَ؛ [4]
هنگامى که عیسى از آنان احساس کفر و مخالفت کرد … و یهود و دشمنان مسیح، براى نابودى او و آیینش توطئه کردند؛
و خداوند براى حفظ او و آیینش، تدبیر نمود؛ و خداوند، بهترین تدبیرکنندگان است.» فاعل «مکروا»، کفار بنی اسرائیل است که در آیه ۵۲ بدان اشاره شده است.
۲- زمینه های شکست و نابودى بنىاسرائیل
فسادانگیزی و بدکردارى، زمینه شکست و نابودى بنىاسرائیل:
«وَقَضَیْنَا إِلَى بَنِی إِسْرَائِیلَ فِی الْکِتَابِ لَتُفْسِدُنَّ فِی الأَرْضِ مَرَّتَیْنِ وَلَتَعْلُنَّ عُلُوًّا کَبِیرًا • فَإِذَا جَاء وَعْدُ أُولاهُمَا بَعَثْنَا عَلَیْکُمْ عِبَادًا لَّنَا أُوْلِی بَأْسٍ شَدِیدٍ فَجَاسُواْ خِلاَلَ الدِّیَارِ وَکَانَ وَعْدًا مَّفْعُولًا • إِنْ أَحْسَنتُمْ أَحْسَنتُمْ لِأَنفُسِکُمْ وَإِنْ أَسَأْتُمْ فَلَهَا فَإِذَا جَاء وَعْدُ الآخِرَهِ لِیَسُوؤُواْ وُجُوهَکُمْ …؛ [۵]
ما به بنىاسرائیل در کتاب آسمانی اعلام کردیم که دو بار در زمین فساد خواهید کرد، و برترى جویى بزرگى خواهید نمود.
هنگامى که نخستین وعده فرارسد، گروهى از بندگان پیکار جوىِ خود را بر ضدّ شما بر مىانگیزیم تا شما را سخت در هم کوبند؛
(حتّى براى بهدست آوردن مجرمان)، درون خانهها را جستجو کنند؛ و این وعدهاى است قطعى. و به آنها گفتیم: اگر نیکى کنید، به خودتان نیکى مىکنید؛
و اگر بدى کنید باز هم به خود مىکنید. و هنگامى که وعده آخر فرا رسد، آنچنان دشمن بر شما سخت خواهد گرفت که آثار غم و اندوه در چهره شما ظاهر مىشود….»
۳- مرحله دوم شکست بنی اسرائیل
مورد تاخت و تاز قرار گرفتن بنىاسرائیل و شکست آنها به وسیله جنگاورانى قدرتمند، با فرا رسیدن دومین مرحله فسادانگیزى آنان:
«وَقَضَیْنَا إِلَى بَنِی إِسْرَائِیلَ فِی الْکِتَابِ لَتُفْسِدُنَّ فِی الأَرْضِ مَرَّتَیْنِ … • فَإِذَا جَاء وَعْدُ أُولاهُمَا بَعَثْنَا عَلَیْکُمْ عِبَادًا لَّنَا أُوْلِی بَأْسٍ شَدِیدٍ فَجَاسُواْ خِلاَلَ الدِّیَارِ وَکَانَ وَعْدًا مَّفْعُولًا • إِنْ أَحْسَنتُمْ أَحْسَنتُمْ لِأَنفُسِکُمْ وَإِنْ أَسَأْتُمْ فَلَهَا فَإِذَا جَاء وَعْدُ الآخِرَهِ لِیَسُوؤُواْ وُجُوهَکُمْ وَلِیَدْخُلُواْ الْمَسْجِدَ کَمَا دَخَلُوهُ أَوَّلَ مَرَّهٍ وَلِیُتَبِّرُواْ مَا عَلَوْاْ تَتْبِیرًا؛ [۶]
ما به بنىاسرائیل در کتاب آسمانى اعلام کردیم که دو بار در زمین فساد خواهید کرد، … هنگامى که نخستین وعده فرارسد، گروهى از بندگان پیکار جوىِ خود را بر ضدّ شما بر مىانگیزیم تا شما را سخت در هم کوبند؛
(حتّى براى بهدست آوردن مجرمان)، درون خانهها را جستجو کنند؛ و این وعدهاى است قطعى. و به آنها گفتیم: اگر نیکى کنید، به خودتان نیکى مىکنید؛ و اگر بدى کنید باز هم به خود مىکنید.
و هنگامى که وعده آخر فرا رسد، آنچنان دشمن بر شما سخت خواهد گرفت که آثار غم و اندوه در چهره شما ظاهر مىشود؛
و آنها داخل مسجد الاقصی مىشوند همان گونه که بار اوّل وارد شدند؛ و آنچه را زیر سلطه خود مىگیرند، درهم کوبیده و نابود مىکنند.
۴- امید بنی اسرائیل بعد از شکست دوم
ایجاد امیدواری به رحمت الهى در بنىاسرائیل، بهرغم دوبار فسادانگیزى و شکست آنها:
«فَإِذَا جَاء وَعْدُ أُولاهُمَا بَعَثْنَا عَلَیْکُمْ عِبَادًا لَّنَا أُوْلِی بَأْسٍ شَدِیدٍ فَجَاسُواْ خِلاَلَ الدِّیَارِ وَکَانَ وَعْدًا مَّفْعُولًا • إِنْ أَحْسَنتُمْ أَحْسَنتُمْ لِأَنفُسِکُمْ وَإِنْ أَسَأْتُمْ فَلَهَا فَإِذَا جَاء وَعْدُ الآخِرَهِ لِیَسُوؤُواْ وُجُوهَکُمْ وَلِیَدْخُلُواْ الْمَسْجِدَ کَمَا دَخَلُوهُ أَوَّلَ مَرَّهٍ وَلِیُتَبِّرُواْ مَا عَلَوْاْ تَتْبِیرًا • عَسَى رَبُّکُمْ أَن یَرْحَمَکُمْ وَإِنْ عُدتُّمْ عُدْنَا وَجَعَلْنَا جَهَنَّمَ لِلْکَافِرِینَ حَصِیرًا؛ [۷]
هنگامى که نخستین وعده فرارسد، گروهى از بندگان پیکار جوىِ خود را بر ضدّ شما بر مىانگیزیم تا شما را سخت در هم کوبند؛ (حتّى براى بهدست آوردن مجرمان)، درون خانهها را جستجو کنند؛
و این وعدهاى است قطعى. و به آنها گفتیم: اگر نیکى کنید، به خودتان نیکى مىکنید؛ و اگر بدى کنید باز هم به خود مىکنید. و هنگامى که وعده آخر فرا رسد، آنچنان دشمن بر شما سخت خواهد گرفت که آثار غم و اندوه در چهره شما ظاهر مىشود؛
و آنها داخل مسجد الاقصى مىشوند همان گونه که بار اوّل وارد شدند؛ و آنچه را زیر سلطه خود مىگیرند، درهم کوبیده و نابود مىکنند. امید است پروردگارتان بر شما رحمت آورد.
و اگر برگردید، ما هم باز مىگردیم؛ و جهنم را براى کافران، زندان سختى قرار دادیم.»
۵- منطق قرآن سنت پیروزی حقّ و نابودی باطل (پیروزی فلسطین بر اسرائیل غاصب)
آنچه به صورت کلی بیان می گردد این است که ، اصل نابودی رژیم صهیونیستی نیست؛ چرا که اساساً در منطق قرآن سنت پیروزی حقّ و نابودی باطل، از اصول همیشگی، همگانی و تغییرناپذیر نظام آفرینش است .
و بر اساس همین سنت است که در درگیری میان حق و باطل، حتماً پیشرفت از آنِ حق است. مطابق آیه «وَ لِیُمَحِّصَ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا وَ یَمْحَقَ الْکافِرِینَ:
و [نیز این پیروزىها و ناکامىها] براى آن است که کسانى را که [از روى حقیقت] ایمان آوردهاند [از عیوب و آلودگىها] تصفیه و پاک کند و کافران را نابود نماید.» [۸]،
آینده تاریخ با گذشت زمان، در جهت تمحیص یعنی خالصسازی مؤمنان از هرگونه عیب و محق یعنی نابودی تدریجی کافران پیش میرود. [۹] بنابراین مسئله اصلی این یادداشت این است که:
ـ با توجه به تعیین سقف زمانی ۲۵ ساله برای نابودی رژیم اشغالگر صهیونیستی از سوی رهبر انقلاب، قریبالوقوع بودن این نابودی چگونه با آیات قرآن تبیین میشود؟
آیا بر مبنای آیات قرآن کریم میتوان از قریبالوقوع بودن نابودی رژیم صهیونیستی سخن گفت؟
در این یادداشت، سعی داریم منطق پشتیبان «نابودی قریبالوقوع» رژیم صهیونیستی را در قرآن با تکیه بر آرای تفسیری حضرت آیتالله خامنهای و استفاده از آرای دیگر مفسران بطور مختصر تبیین نماییم.
۵- شکست کفرپیشگان بنىاسرائیل از مؤمنان
«یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آَمَنُوا کُونوا أَنصَارَ اللَّهِ کَمَا قَالَ عِیسَى ابْنُ مَرْیَمَ لِلْحَوَارِیِّینَ مَنْ أَنصَارِی إِلَى اللَّهِ قَالَ الْحَوَارِیُّونَ نَحْنُ أَنصَارُ اللَّهِ فَآَمَنَت طَّائِفَهٌ مِّن بَنِی إِسْرَائِیلَ وَکَفَرَت طَّائِفَهٌ فَأَیَّدْنَا الَّذِینَ آَمَنُوا عَلَى عَدُوِّهِمْ فَأَصْبَحُوا ظَاهِرِینَ؛ [۱۰]
اى کسانى که ایمان آوردهاید! یاوران خدا باشید همانگونه که عیسی بن مریم به حواریون گفت: کیست که یاور من به سوى خدا براى تبلیغ آیین او گردد؟! حواریون گفتند: ما یاوران خداییم.
در این هنگام گروهى از بنىاسرائیل ایمان آوردند و گروهى کافر شدند؛ ما کسانى را که ایمان آورده بودند در برابر دشمنانشان تأیید کردیم و سرانجام بر آنان پیروز شدند.»
۶- سنت قرآنی برعقوبت سریع آوارهسازان مؤمنان و مسلمین
آیات متعددی از قرآن کریم گویای این مطلب است که یکی از سنتهای الهی، تسریع در عذاب و هلاکت اقوام ستمگری است که اقدام به غصب سرزمین و محل سکونت رسولان الهی و مؤمنان کردهاند و قصد داشتهاند آنها را از سرزمینهایشان اخراج کنند.
مطابق آیات سوره إسراء که خطاب به پیامبر اسلام(صلّیاللهعلیهوآله) میفرماید: «وَ إِنْ کادُوا لَیَسْتَفِزُّونَکَ مِنَ الْأَرْضِ لِیُخْرِجُوکَ مِنْها وَ إِذاً لا یَلْبَثُونَ خِلافَکَ إِلاَّ قَلِیلاً. سُنَّهَ مَنْ قَدْ أَرْسَلْنا قَبْلَکَ مِنْ رُسُلِنا وَ لا تَجِدُ لِسُنَّتِنا تَحْوِیلاً [۱۱]
و نزدیک بود [مشرکان] تو را از این سرزمین حرکت دهند تا از آن بیرونت کنند و در آن صورت پس از تو جز مدتى اندک درنگ نمىکردند [و بعد از آن دچار عذاب خدا مىشدند.]
[مهلت نیافتن دشمنان جز مدتى اندک] شیوهاى است که همواره درباره [امتهاى] پیامبرانى که پیش از تو فرستادیم [جارى] بوده است و براى شیوه ما هیچ دگرگونى و تغییرى نخواهى یافت.»
بر اساس این دو آیه، یکی از سنتهای همیشگی خدای متعال، هلاکت اقوامی بوده که پیامبران الهی را از سرزمینهایشان بیرون کردهاند.
عبارت «لا یَلْبَثُونَ: دیری نمیپایید» نشان میدهد که عقوبت چنین ظلمی در زمان اندکی رخ میدهد. [۱۲] بر اساس برخی از تفسیرها، این آیه اخراج پیامبران و پیروان آنها را با هم شامل میشود و منحصر به اخراج پیامبران نیست.( [۱۳]
کمااینکه دیگر آیات قرآن کریم همین معنا را تأیید میکنند؛ در آیه ۱۳ سوره مبارکه ابراهیم که مجدداً از سنت هلاکت ستمگران بخاطر اخراج پیامبران الهی سخن به میان آمده است:
«وَ قالَ الَّذِینَ کَفَرُوا لِرُسُلِهِمْ لَنُخْرِجَنَّکُمْ مِنْ أَرْضِنا أَوْ لَتَعُودُنَّ فِی مِلَّتِنا فَأَوْحى إِلَیْهِمْ رَبُّهُمْ لَنُهْلِکَنَّ الظَّالِمِینَ: ولى کفرپیشگان به پیامبرانشان گفتند:
مسلماً ما شما را از سرزمین خود بیرون خواهیم کرد، مگر اینکه همکیش ما شوید. پس پروردگارشان به آنان وحى کرد: ما قطعاً ستمکاران را نابود مىکنیم.»،
علامه طباطبایی به قرینه آیه ۸۸ سوره أعراف که تهدید اخراج از سرزمین را هم خطاب به پیامبر خدا و هم مؤمنان ذکر کرده است[۱۴]،
بر این باور است که تهدید به اخراج در آیه ۱۳ سوره ابراهیم هم خطاب به رسولان الهی و هم مؤمنان است و آنچه سبب هلاکت کافران میشود، ستمی است که در اخراج رسولان حق و پیروان آنها از سرزمینهایشان مرتکب میشوند. [۱۵]
بنابراین اخراج مؤمنان از سرزمینهایشان، ستمی است که مطابق سنتهای الهی، عقوبت قریبالوقوع ستمگران را به دنبال دارد.
۷- سنت قرآنی عقوبت ظالمان به دست مؤمنانِ شایسته(فرزندان محور مقاومت)
دستهای از آیات قرآن نشان میدهند که سنت هلاکت و عذاب ستمگران بعد از ظهور پیامبر اسلام(صلّیاللهعلیهوآله)، بر شکل خاصی متمرکز شده است.
در اقوام پیشین و مطابق آیات متعدد قرآن، عذابها عموماً بگونهای بیواسطه و آسمانی محقق میشدند، اما به استناد آیات قرآن از جمله آیه ۵۲ سوره برائت که میفرماید:
«قُلْ هَلْ تَرَبَّصُونَ بِنا إِلاَّ إِحْدَى الْحُسْنَیَیْنِ وَ نَحْنُ نَتَرَبَّصُ بِکُمْ أَنْ یُصِیبَکُمُ اللَّهُ بِعَذابٍ مِنْ عِنْدِهِ أَوْ بِأَیْدِینا فَتَرَبَّصُوا إِنَّا مَعَکُمْ مُتَرَبِّصُونَ: بگو: آیا درباره ما جز یکى از دو نیکى [پیروزى یا شهادت] را انتظار مىبرید؟
در صورتى که ما درباره شما انتظار مىبریم که خدا از سوى خود یا به دست ما عذابى به شما برساند پس انتظار برید که ما هم با شما منتظریم.»
روشن میشود که «عذاب، همیشه آسمانی و بیواسطه نیست، بلکه گاهی خداوند بهوسیلهی مؤمنان شایسته، عذابی را بر سر دشمنان نازل میکند.» [۱۶]
بر اساس آیه ۱۴ سوره برائت که خطاب به مسلمانان عصر پیامبر اسلام(صلّیاللهعلیهوآله) نازل شده، عذاب دشمنان اسلام مشروط به مجاهدت مؤمنان شده است:
«قاتِلُوهُمْ یُعَذِّبْهُمُ اللَّهُ بِأَیْدِیکُمْ وَ یُخْزِهِمْ وَ یَنْصُرْکُمْ عَلَیْهِمْ وَ یَشْفِ صُدُورَ قَوْمٍ مُؤْمِنِینَ: با آنان بجنگید تا خدا آنان را به دست شما عذاب کند و رسوایشان نماید و شما را بر آنان پیروزى دهد و سینههاى [پر سوز و غم] مردم مؤمن را شفا بخشد.»
این آیه به روشنی به این قاعده مهم رهنمود میکند که اگر مؤمنان وارد میدان مبارزه با کافران و ستمگران نگردند، محال است خداوند آنها را عذاب کند و مؤمنان را بر ظالمان پیروز گرداند. [۱۷]
بنابراین در هر عصری اگر مؤمنان شایستهای دست به دست هم بدهند و در میدان مبارزه با دشمن حاضر شوند، بدون تردید جبهه مقابل دچار اضمحلال قطعی خواهد شد و عذاب الهی بر ستمگران محقق میشود.
۸- سنت قرآنی ظهور حق و محو باطل (ظهور فلسطین و نابودی اسرائیل)
مطابق دو سنت پیش، این نتیجه حاصل شد که سرعت عقوبت ستمگرانی که اقدام به اخراج و آوارهکردن مؤمنان کردهاند، زودتر از سایر ستمگریها محقق میشود،
با این تفاوت که تحقق این عذاب، وابسته به این است که مؤمنانی در میدان مبارزه حاضر شده باشند. سنت سومی که کاملکننده مطلب است، این است که هر چه ظهور و جلوهی حقّ بیشتر گردد، محو باطل و فنای او هم در زمان سریعتری رخ میدهد.
به هر میزان که خورشید فروزان طلوع میکند، به همان میزان هم ظلمت و سیاهی به کنار میرود، مهم این است که طلوع خورشید، به چه اندازه کاملتر شده باشد.
از آیه شریفه «وَ قُلْ جاءَ الْحَقُّ وَ زَهَقَ الْباطِلُ إِنَّ الْباطِلَ کانَ زَهُوقاً: و بگو: حق آمد و باطل نابود شد بىتردید باطل نابود شدنى است.» [۱۸]
اینطور استفاده میشود که اساساً اگر باطل ظهور و وجودی دارد، بخاطر این است که حقّ آنطور که باید ظهور نیافته است، وگرنه به محض پیدایش حقّ، باطل نابود میشود. [۱۹]
بر همین اساس حضرت آیتالله خامنهای در سال ۱۳۹۴ وعده نابودی رژیم صهیونیستی تا ۲۵ سال آینده را اعلام کردند، با این حال یکسال بعد، در بیانی مهم بستر و زمینهی تحقق این وعده را اینطور تبیین نمودهاند:
«رژیم صهیونیستی همچنانکه قبلاً گفتهایم به شرط مبارزهی همگانی و متحد فلسطینیها و مسلمانان با صهیونیستها در ۲۵ سال آینده وجود خارجی نخواهد داشت.»
از این بیان روشن میشود که آنچه رژیم صهیونیستی را از پای در خواهد آورد، مبارزهای همگانی و یکپارچه توسط جبهه حقّ و به تعبیر دیگر، جلوهیافتگی روزافزون حقّ است.
بنابراین مؤمنان به میزانی که جلوه و ظهور حقّ باشند و خصوصیات حقّ از جمله دوری جستن از منازعات درونی و تمسک به وحدت([۲۰]، مجاهدت همهجانبه [۲۱]، صبر و تقوای الهی([۲۲]،
رعایت همجبههگی و قاعده ولایت[۲۳]،ـ یعنی پیوند و ارتباط تنگاتنگ و مستحکم و غیرقابل انفصال و انفکاک مؤمنان با همدیگر[۲۴]،
را بیشتر و بهتر در خود ایجاد نمایند، نصرت الهی هم زودتر شامل حال آنها میشود و در نتیجه زوال دشمنان حقّ قریبالوقوعتر خواهد شد.
ویژگیها و برداشت هایی از قرآن در مورد یهود و اسرائیل صهیو نیزم
۱- اسرائیل دشمنن ترین دشمن مؤمنین و مسلمین
لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النّاسِ عَداوَهً لِلَّذینَ آمَنُوا الْیهُودَ وَ الَّذینَ أَشْرَکُوا؛[۲۵]
به طور مسلّم ( ای پیامبر ) دشمن ترین مردم نسبت به مؤمنان را، یهود و مشرکان خواهی یافت.
۲- استقامت مومنین فلطسطین در مقابل اسرائیل ظالم
لَتُبْلَوُنَّ فی أَمْوالِکُمْ وَ أَنْفُسِکُمْ وَ لَتَسْمَعُنَّ مِنَ الَّذینَ أُوتُوا الْکِتابَ مِنْ قَبْلِکُمْ وَ مِنَ الَّذینَ أَشْرَکُوا أَذًی کَثیرًا وَ إِنْ تَصْبِرُوا وَ تَتَّقُوا فَإِنَّ ذلِکَ مِنْ عَزْمِ اْلأُمُور؛ِ[۲۶]
به یقین (همه شما) در اموال و جانهای خود، آزمایش می شوید و از کسانی (یهودیان) که پیش از شما به آنها کتاب (آسمانی) داده شده است.
و (همچنین) از مشرکان، سخنان آزار دهنده فراوان خواهید شنید و اگر استقامت کنید و تقوا پیشه سازید (شایسته تر است؛ زیرا) این از کارهای مهم و قابل اطمینان است.
۳- طغیان و سرکشی یهود و صهیونیزم امروز
وَ قَضَینا إِلی بَنی إِسْرائیلَ فِی الْکِتابِ لَتُفْسِدُنَّ فِی اْلأَرْضِ مَرَّتَینِ وَ لَتَعْلُنَّ عُلُوًّا کَبیرًا ، فَإِذا جاءَ وَعْدُ أُولاهُما بَعَثْنا عَلَیکُمْ عِبادًا لَنا أُولی بَأْسٍ شَدیدٍ فَجاسُوا خِلالَ الدِّیارِ وَ کانَ وَعْدًا مَفْعُولاً؛ [۲۷]
ما به بنی اسرائیل در کتاب ( تورات ) اعلام کردیم که دوبار در زمین فساد خواهید کرد و برتری جویی بزرگی خواهید نمود.
هنگامی که نخستین وعده فرا رسد، گروهی از بندگان پیکار جوی خود را بر ضد شما بر می انگیزیم ( تا شما را سخت در هم کوبند، حتی برای به دست آوردن مجرمان ) خانه ها را جست وجو می کنند و این وعده ای است قطعی.
۴- قساوت و سنگدلی و قتل و کودک کشی اسرائیل
ثُمَّ قَسَتْ قُلُوبُکُمْ مِنْ بَعْدِ ذلِکَ فَهِی کَالْحِجارَهِ أَوْ أَشَدُّ قَسْوَهً؛[۲۸]
سپس دلهای شما ( خطاب به یهود ) بعد از واقعه سخت شد، همانند سنگ یا سخت تر.
در دنیای امروزمی بینیم اسرائیل و یهود صهیونیزم بعد از ۸۰ سال جنگ تشنه قتل و غارت است یهودیانی که هیچ وقت نسل به نسل از قتل و قساوت و غضب دست بر نداشته اند.
۵- ایمان نداشتن یهود و بنی اسرائیل به نبوت:
وَ إِذْ قُلْتُمْ یا مُوسی لَنْ نُؤْمِنَ لَکَ حَتّی نَرَی اللّهَ جَهْرَهً فَأَخَذَتْکُمُ الصّاعِقَهُ وَ أَنْتُمْ تَنْظُرُونَ؛[۲۹]
و (نیز به یاد آور) هنگامی را که گفتید: « ای موسی! هرگز به تو ایمان نخواهیم آورد، مگر اینکه خدا را آشکار ببینیم ». پس صاعقه شما را گرفت؛ در حالی که تماشا می کردید.
۶- یهود فاتل انبیاء واسرائیل قاتل مردم فلسطین
وَ ضُرِبَتْ عَلَیهِمُ الذِّلَّهُ وَ الْمَسْکَنَهُ وَ باءُو بِغَضَبٍ مِنَ اللّهِ ذلِکَ بِأَنَّهُمْ کانُوا یکْفُرُونَ بِایاتِ اللّهِ وَ یقْتُلُونَ النَّبِیینَ بِغَیرِ الْحَقِّ ذلِکَ بِما عَصَوْا وَ کانُوا یعْتَدُونَ؛ [۳۰]
و مُهر ذلت و نیاز بر پیشانی آنها زده شد و باز گرفتار خشم خدایی شدند؛ چون آنان بایات الهی، کفر می ورزیدند و پیامبران را به ناحق می کشتند، اینها به خاطر آن بود که گناهکار و متجاوز بودند.
در دنیای بهود هر روز خون مسلمانی از فلسطین باید ریخته شود فرق ندارد نظامی باشد یا غیر نظامی این به این معنا است وقتی به انبیا رحم نکردند چگونه به دیگران رح خواهند کرد.
۷- یهود و اسرائیل وانداختن نارساییها و مشکلات به گردن رهبری:
وَ إِنْ تُصِبْهُمْ سَیئَهٌ یطَّیرُوا بِمُوسی وَ مَنْ مَعَهُ؛ [31] وقتی که بدی ( و بلا ) به آنها می رسید، می گفتند: « از سوی موسی و کسان اوست».
امروز اسرائیل غاصب با پیشرفته ترین امکانات خبری همه مشکلات دنیا را به گردن رهبران دینی جامعه اسلامی می داند ، رهبران شیعه از امام خمینی و شاگردان امام در کل دنیا و رهبر انقلاب و رهبر حزب الله لبنان و دیگر کشورها.
قوم یهود دیروز و اسرائیل امروز همان کسانی هستند که اذیت و آزار پیشوا و رهبر و مقتدای خود را در طول تاریخ ثبت کرده اند. و با کسی کنار نخواهند آمد.
وَ إِذْ قالَ مُوسی لِقَوْمِهِ یا قَوْمِ لِمَ تُؤْذُونَنی وَ قَدْ تَعْلَمُونَ أَنّی رَسُولُ اللّهِ إِلَیکُمْ؛[۳۲] و ( به یاد آورید ) هنگامی را که موسی به قومش گفت: ای قوم من! چرا مرا آزار می دهید، با اینکه می دانید من فرستاده خدا به سوی شما هستم؟!
۸ ـ بدترین شکنجه ها توسط یهود و اسرائیل
وَ إِذْ قالَ مُوسی لِقَوْمِهِ اذْکُرُوا نِعْمَهَ اللّهِ عَلَیکُمْ إِذْ أَنْجاکُمْ مِنْ آلِ فِرْعَوْنَ یسُومُونَکُمْ سُوءَ الْعَذابِ وَ یذَبِّحُونَ أَبْناءَکُمْ وَ یسْتَحْیونَ نِساءَکُمْ وَ فی ذلِکُمْ بَلاءٌ مِنْ رَبِّکُمْ عَظیمٌ؛ [۳۳]
و ( به خاطر بیاورید ) هنگامی را که موسی به قومش گفت: نعمت خدا بر خود را به یادداشته باشید، زمانی که شما را از ( چنگال ) آل فرعون رهایی بخشید.
همانا شما را به بدترین وجهی عذاب می کردند، پسرانتان را سر می بریدند و زنانتان را ( برای خدمتکاری ) زنده نگه می داشتند و در این، آزمایش بزرگی از طرف پروردگارتان برای شما بود.
۹- عهد شکنی وبد عهدی و فساوت یهود و بنی اسرائیل
فَبِما نَقْضِهِمْ میثاقَهُمْ لَعَنّاهُمْ وَ جَعَلْنا قُلُوبَهُمْ قاسِیهً ؛ [۳۴]
( بنی اسرائیل را ) به خاطر پیمان شکنی، از رحمت خویش دور ساختیم و دلهای آنان را سخت و سنگین نمودیم.
یهود امروز هیچ وقت به قرداد صلح پایبند نبوده است. ارباب آمریکا یا نوگر آمریکا هر طور فرض کنیم هیچ وقت آنریکا و اسرائیل و هم پیمان های آنها در هیچ عهدو پیمانی ثابت قدم نبوده اند.نمونه امروز آن برجام و عهد شکنی آمریکا.
۱۰- یهود و اسرائیل سبب نفرقه بین مسلمین و مومنین
وَالَّذینَ اتَّخَذُوا مَسْجِدًا ضِرارًا وَ کُفْرًا وَ تَفْریقًا بَینَ الْمُؤْمِنینَ؛ [۳۵]
( گروه دیگر از آنها ) کسانی هستند که مسجدی ساختند برای زیان رساندن ( به مسلمانان ) و ( تقویت ) کفر، و تفرقه افکنی میان مؤمنان.
اسرائیل از کشورهای اسلامی بر ضد مسلملنات استفاده می کند تمام روابط اسرائیل با کشورهای اسلامی بخاطر همین قضییه بوده و خواهد بود.
۱۱- اسرائیل و پناه دادن به عناصر ضد الهی
وَ إِرْصادًا لِمَنْ حارَبَ اللّهَ وَ رَسُولَهُ مِنْ قَبْلُ؛ [۳۶]
و ( مسجد ضرار ) کمین گاهی بود برای کسی که از پیش، با خدا و پیامبرش مبارزه کرده بود.
داعش یکی از عناصر ضد الهی بود که یهود با کمک کشورهای مسلمان بر عیلیه مسلمانان ایجاد کرد.. اسرائیل در سنگر مسلمانان علیه مسلمانان نقشه می کشد.
و عجیب اینکه مسلمانان را همیشه نوکر خود میدانند و متاسفانه بعضی از رهبران مسلمان از این آیات الهی غافلند.
۱۲- آواره کردن شهروندان(آواره کردن فلسطینیان از سرزمین مادری)
یقُولُونَ لَئِنْ رَجَعْنا إِلَی الْمَدینَهِ لَیخْرِجَنَّ اْلأَعَزُّ مِنْهَا اْلأَذَلَّ ؛[۳۷] می گویند:« اگر به مدینه بازگردیم، عزیزان، ذلیلان را بیرون می کنند».
حقیقتی که در دنیای اسلام است و اما هنوز در خواب غفلت هستند مسلمانانی که واقعیت ها را می دانند ولی گوش شنوای ندارند.
۱۳- سیاست محاصره اقتصادی بنی اسرائیل
هُمُ الَّذینَ یقُولُونَ لا تُنْفِقُوا عَلی مَنْ عِنْدَ رَسُولِ اللّهِ حَتّی ینْفَضُّوا ؛[۳۸] آنها کسانی هستند که می گویند: « به افرادی که نزد رسول خدا هستند انفاق نکنید تا پراکنده شوند».
حدود ۴۰ سال است اروپا و آنریکا و یهود و اسرائیل تحریم اقتصادی علیه مسلمانان جهان را از برنامه های راهبردی خود قرار دادهاند که همه با شکست مواچه شده است.
۱۴- عدم خرسندی از مسلمانان مگر با پیروی از یهود:
وَ لَنْ تَرْضی عَنْکَ الْیهُودُ وَ لاَ النَّصاری حَتّی تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ قُلْ إِنَّ هُدَی اللّهِ هُوَ الْهُدی؛ [۳۹]
هرگز یهود و نصاری از تو راضی نخواهند شد، تا ( به طور کامل، تسلیم خواسته های آنها شوی و ) از ایین ( تحریف یافته ) آنان، پیروی کنی. بگو ( ای پیامبر ): « هدایت الهی ، تنها هدایت است».
و امروز اسرائیل که ادامه دهنده تفکرات خصمانه یهود افراطی دیروز است، با اعمال و رفتار وحشیانه و غیرانسانی به ساحت قدس شریف و همجواران آن، قصد استثمار و استعمار تمامی سرزمینها را دارند … به امید نابودی نهایی یهود به دست منجی مظلومان.
۱۵- عادی سازی روابطه کشورهای مسلمانان با اسرائیل غاصب از منظر قرآن
در سوره مائده میخوانیم «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا الْیَهُودَ وَالنَّصَارَی أَوْلِیَاءَ»:[۴۰] ای مسلمانان، یهود و نصری را دوست نگیرید،
نباید ولایت و سرپرستی آنان را قبول کرد چراکه «بَعْضُهُمْ أَوْلِیَاءُ بَعْضٍ»: اینها دستهایشان در دست یکدیگر است و با شما دشمن هستند.
خداوند متعال در آیه بعد میفرماید: «فَتَرَی الَّذِینَ فِی قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ یُسَارِعُونَ فِیهِمْ» شما خواهید دید کسانی که مرض قلبی دینی دارند و ایمان واقعی ندارند
، به سرعت پیش آنان(یهود و نصری) میروند و حرفشان این است که اگر با اینها نباشیم میترسیم پیشامدی برای ما اتفاق بیفتد.
این گروه از مسلمانان با وجود اینکه میدانند گروه مقابل، کافر هستند و نباید با آنان ارتباط بگیرند اما میترسند که اگر با آنان نباشند مقامشان را از دست بدهند؛
در ادامه آیه آمده است: «فَعَسَی اللَّهُ أَنْ یَأْتِیَ بِالْفَتْحِ أَوْ أَمْرٍ مِنْ عِنْدِهِ فَیُصْبِحُوا عَلَی مَا أَسَرُّوا فِی أَنْفُسِهِمْ نَادِمِینَ» خداوند به مؤمنان بشارت میدهد بدانید که خداوند فتح و پیروزی را برای مسلمانان و مؤمنین خواهد آورد.
و آن افرادی که به ظاهر مسلمان بودند، پشیمان میشوند و میفهمند که اگر دست به دست سایر مسلمانان میدادند، هیچگاه کفار و یهود نمیتوانستند بر مسلمانان مسلط باشند، آنان متوجه میشوند که نباید اجازه میدادند که در کشور کوچکی از مسلمانان، نباید کفار مسلط باشند.
انقلاب ایران و جبهه و محور مقاومت در برابر اسرائیل
وقوع انقلاب اسلامی ایران، موجب به میدان آمدن ظرفیتهای متراکم مسلمانان و شکلگیری یک جبههی مقاومِ بههم پیوستهای در برابر رژیم صهیونیستی شد.
در سالهای پس از انقلاب اسلامی، استحکام جبههی مقاومت بطور روزافزونی افزایش یافت. نشانهی چنین حدّی از اقتدار و استحکام را میتوان در شکستهای پیدرپی رژیم صهیونیستی توسط جبههی مقاومت مشاهده کرد.
آیتالله خامنهای در دیدار مسئولان نظام و میهمانان کنفرانس وحدت اسلامی، با اشاره به آخرین جنگ میان رژیم صهیونیستی با مردم فلسطین که در آبان ماه ۱۳۹۷ رخ داد، به این ضعف روزافزون اشاره کردهاند:
«چند سال قبل از این، رژیم صهیونیستی در مقابل حزبالله لبنان شکست خورد؛ ۳۳ روز توانست مقاومت بکند و بعد شکست خورد؛
دو سال بعد از آن در مقابل فلسطینیها ۲۲ روز توانست مقاومت کند و شکست خورد؛
چند سال بعد در مقابل مردم مظلوم غزّه ۸ روز توانست مقاومت بکند و شکست خورد؛
در همین هفتهی اخیر ۲ روز توانست مقاومت بکند و شکست خورد؛ این ضعف رژیم صهیونیستی است، ضعفِ روزافزون رژیم صهیونیستی است.» [۴۱]
با توجه به شکلگیری چنین جبههی مقاومِ بههمپیوستهای از مؤمنان که بارها امتحان خود را در میدان مجاهدت به خوبی پس دادهاند و در صورت تداوم این حرکت، مطابق با سه سنت قرآنیِ پیشگفته،
باید بطور قریبالوقوعی و بلکه در زمانی بسیار کمتر از ۲۵ سال، شاهد تحقق وعدهی قطعی الهی مبنی بر عذاب ستمگران به دست مؤمنان [۴۲] و در نتیجه محو رژیم غاصب صهیونیستی باشیم.
تطبیق آیات با مسائل روز
وقتی این آیات درباره حمله به یهودیان مطرح میشود، میتواند با مسائل روز تطبیق داده شود. طبعاً صرفاً بحث تکرار نیست، بلکه بحث تطبیق هم با شرایط فعلی هست.
هشتاد سالی است که یهود بخشی از یک منطقه اسلامی را با کمک اروپاییها و حالا امریکاییها تصرف کرده است. چندین بار جنگ شده، یهودیان قدرت یافته اند.
بر عده و عده آنها افزوده شده و حالا وقتی این آیات خوانده میشود، به نوعی میتواند تطبیق بر جنگهای اعراب با اسرائیل باشد. البته اشکالاتی هم دارد. در این جنگها اغلب اعراب شکست خورده اند،
اما فارغ از آن، تکرار این آیات و بازتفسیر آنها با تطبیق بر این جنگها، همیشه امیدب خش بوده است. وقتی یک مسلمان فکر کند خداوند حتماً عربها را بر اسرائیلیها غلبه میدهد،
و این را پیام قرآنی بداند، هم خوشحال است و هم شاید خودش هم در این کار مشارکت کند، گرچه ممکن است که مثل آن قوم به موسی بگوید اذهب انت و ربک انا هاهنا قاعدون.
تفسیر جدیدی از آیات بنی اسرائیل
از چهار حادثه یاد شده که تا زمان ما سه تای آنها رخ داده و ما منتظر چهارمین هستیم. دو فساد و دو انتقام: فساد اول تأسیس دولت صهیونیسم و ظلم و ستمی است که علیه مسلمانان کرده و آنان را از سرزمین شأن اخراج کردند و این مربوط به حدود سی سال قبل است
دوم، انتقام اول که دولتهای عربی در یک صف واحد علیه اسرائیل ایستادند و هر صهیونیستی هر کجا در بلاد عربی دیدند کشتند و بیت المقدس را از آنها گرفتند.
سوم، قدرت یافتن مجدد یهود و حمایت دولتهای بزرگ از آنها. چهارم، آمدن وعده الهی برای نابودی بنی اسرائیل که همراه با سیطره و دخول مسجد همراه خواهد بود. یهودیان را خواهند کشت و ما منتظر آن هستیم.
آیه اساساً مربوط به گذشته بنی اسرائیل نیست بلکه برای آینده است. این اولین نکته است که برخلاف تمامی تفاسیرهای قدیمی است که آن را مربوط به زمان گذشته میدانستند،
یا کسانی که مربوط به زمان ظهور اسلام میدانستند، و ایشان که اساساً آن آیات و وعدهها را مربوط به آینده میدانند. آینده نزدیک یا ظهور مهدی. بدین ترتیب تا اینجا، سه زمان شد. عصر اول بنی اسرائیل، زمان رسول خدا، و آینده.
نابودی اسرائیل؛ نه پیشگویی و نه غیب گویی
مبنای زوال آمریکا و اسرائیل؛ قرآنی دانست اگر امام قاطعانه از نابودی اسرائیل گفتند و امروز هم حضرت آیتالله خامنهای از نابودی آن در کمتر از ۲۵ سال میگویند، اینها نه پیشگویی و نه غیبگویی است، بلکه برگرفته از متن قرآن است.
خداوند بشارت میدهد که حق مطلق اوست و عالم هستی براساس حق آفریده شده و همه اعضای عالم نیز جنود خداوند هستند،
پس در مقابل هر پدیده باطل، نظام خلقت با او مبارزه میکند تا او را نابود کند. بنابراین نابودی اسرائیل امری مسلم است. قرآن کتاب تاریخ نیست، بلکه تکرارشونده تاریخ زندگی بشر است. قرآن به روشنی آینده را نسبت به آمریکا، اسرائیل و غرب مستکبر بیان میکند.
تاریخ نشان داده که همه ستمگران و اهل باطل نابود شدهاند از چنگیر تا محمدرضا پهلوی و … . تردیدی در سنت خداوند نیست و باطل نابودشدنی است؛ مگر از اسرائیل باطلتر داریم آنهم رژیمی که از اساس بر مبنای غصب و جنایت شکل گرفته است.
نتیجه :
بحث از فساد بنی اسرائیل در «ارض» است نه منطقهای خاص مثل حجاز، این باید در باره «الارض المقدسه» یا عموم ارض باشد.
بندگانی از بندگان مؤمنی خدا علیه اسرائیل و یهود وارد جمگ خواهند شد که این جوانان امروز در محور مقاومت قرار ارند.
اگر حضرت امام خمینی(ره) فرمودند که اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود یک دستور قرآنی بود و اگر حضرت امام و مقام معظم رهبری درباره صهیونیست این همه مواضع تند دارند تبعیت از قرآن است و بهزودی فلسطین و قدس عزیز از اسارت رهایی مییابند.
خداوند بشارت میدهد که حق مطلق اوست و عالم هستی براساس حق آفریده شده و همه اعضای عالم نیز جنود خداوند هستند، پس در مقابل هر پدیده باطل، نظام خلقت با او مبارزه میکند تا او را نابود کند.
بنابراین نابودی اسرائیل امری مسلم است. قرآن کتاب تاریخ نیست، بلکه تکرارشونده تاریخ زندگی بشر است. قرآن به روشنی آینده را نسبت به آمریکا، اسرائیل و غرب مستکبر بیان میکند.
رهبر فرزانه انقلاب فرمودند.حیات امتها و ملتها در آشنایى با معارف قرآن و عمل به مقتضاى این معارف و عمل به احکام قرآنى است. انسانها اگر طالب عدالتند و از ظلم بیزارند، راه مبارزه با ظلم را باید از قرآن فرا بگیرند.
پی نوشت:
۱. بیانات رهبر انقلاب، تاریخ دهم بهمن ماه ۱۳۹۴
۲. بیانات رهبر انقلاب، تاریخ دهم بهمن ماه ۱۳۹۴
۳. بیانات در دیدار مسئولان و کارگزاران نظام بست و یک تیرماه 1377
۴.آلعمران ، آیه۵۲.
۵. اسراء، آیات۴-۶.
۶.اسراء، آیه۴و ۵ و ۶.
۷. اسراء ، آیه ۵ و ۷ و۸ .
۸. آل عمران، آیه ۱۴۱.
۹. تفسیر نور، محسن قرائتی، ج۲، ص۱۶۴.
۱۰.صف، آیه ۱۴.
۱۱. اسراء، آیات ۷۶ و ۷۷
۱۲. المیزان فی تفسیرالقرآن، محمدحسین طباطبایی، ج۱۳، ص۱۷۴.
۱۳. من هدی القرآن، محمدتقی مدرسی، ج۶، ص۲۸۳
۱۴.) قالَ الْمَلَأُ الَّذِینَ اسْتَکْبَرُوا مِنْ قَوْمِهِ لَنُخْرِجَنَّکَ یا شُعَیْبُ وَ الَّذِینَ آمَنُوا مَعَکَ مِنْ قَرْیَتِنا أَوْ لَتَعُودُنَّ فِی مِلَّتِنا قالَ أَ وَ لَوْ کُنَّا کارِهِینَ: اشراف و سران قومش که [از پذیرفتن حق] تکبّر ورزیدند، گفتند: اى شعیب! مسلماً تو و کسانى را که با تو ایمان آوردهاند از شهرمان بیرون مىکنیم یا اینکه بىچون و چرا به آیین ما بازگردید. گفت: آیا هر چند که نفرت و کراهت [از آن آیین] داشته باشیم؟!»
۱۵. المیزان فی تفسیر القرآن، محمدحسین طباطبایی، ج۱۲، صص۳۴و۳۵.
۱۶. تفسیر سوره برائت، آیتالله خامنهای، ص۳۵۳.
۱۷. همان، ص۱۴۲.
۱۸. سوره إسراء، آیه ۸۱.
۱۹. من هدی القرآن، محمدتقی مدرسی، ج۶، ص۲۸۹.
۲۰. سوره أنفال، آیه ۴۶.
۲۱. سوره برائت، آیه ۴۱.
۲۲. سوره آل عمران، آیه ۱۲۵.
۲۳. سوره أنفال، آیه ۷۳.
۲۴. بیانات در دیدار با جمع کثیرى از دانشگاهیان و طلّاب حوزههاى علمیه ۱۳۶۸/۰۹/۲۹
۲۵. سوره مائده ، آیه ۸۲.
۲۶. سوره آل عمران، آیه ۱۸۶.
۲۷. سوره اسراء۴، آیه ۴و۵.
۲۸. سوره بقره، آیه ۷۴.
۲۹. سوره بقره، آیه ۵۵ .
۳۰. سوره بقره، آیه ۶۱ .
۳۱. سوره اعراف،آیه ۱۳۱.
۳۲. سوره صف، آیه ۵.
۳۳. سوره إبراهیم، آیه ۶.
۳۴. سوره مائدهف آیه ۱۳.
۳۵. سوره توبه آیه ۱۰۷.
۳۶. همان.
۳۷. سوره منافقون، آیه ۸.
۳۸. سوره منافقون، آیه ۷.
۳۹. سوره بقره، آیه ۱۲۰.
۴۰. سوره مائده ، ایه ۵۰
۴۱. بیانات در دیدار مسئولان نظام و میهمانان کنفرانس وحدت اسلامی ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
۴۲. بخشی از آیه ۱۴ سوره برائت: «قاتِلُوهُمْ یُعَذِّبْهُمُ اللَّهُ بِأَیْدِیکُمْ وَ یخُْزِهِمْ وَ یَنصُرْکُمْ عَلَیْهِم: با آنان بجنگید تا خدا آنان را به دست شما عذاب کند و رسوایشان نماید و شما را بر آنان پیروزى دهد.
هرگز یهود و نصاری راضی نخواهند شد تا کاملا تسلیم آنها شویم ……. مرگ بر اسرائیل