تبیین آثار و فواید نشر علائم ظهور


با تاملى در روایات علایم ظهور و بررسى همه جانبه آن پى به آثار و فواید نشر آنها در میان جامعه خواهیم برد. ا

#فواید#نشر#علائم#ظهور


۱- آگاهى امت از پرچم ها و دعوت هاى ضلال و گمراه کننده .
۲- بشارت به ظهور دعوت هاى حق و قیام هایى که در آن مردم را به حق دعوت مى نمایند.
۳- اخبار غیبى از آن جهت که خرق عادت است از اهم دلایل نبوت و امامت به شمار مى آید و لذا نشر و تحقق آنها سبب زیاد شده یقین در قلوب مسلمانان خواهد شد.
۴- از آن جهت که کفار براى پذیرش اسلام به دنبال دلیل و برهان و معجزه اند این گونه اخبار بعد از تحقق قطعى آنها حجتى براى آنها خواهد بود.
۵- بعد از تحقق هر یک از علایم ظهور اطمینان مردم به اصل ظهور بیشتر خواهد شد.
۶- تحقق یکایک علایم ظهور در خارج منعکس کننده عزم جدى خداوند متعال در نصرت اسلام و مسلمین بر کفار در سطح کل کره زمین است .
۷- مسلمانان را براى آمده شدن و زمینه سازى ظهور تحریک کرده و به آنها آمادگى روحى ، سیاسى و جهادى براى شرکت در حکومت آن حضرت را خواهد داد.
۸- از آنجا که انسان غریزه و میل به شنیدن اخبار غیبى دارد با طرح این گونه اخبار واقعى و اسلامى جلوى انحرافات فکرى از ناحیه کاهنان و منجمان از این طریق گرفته مى شود.
۹- بخش مهمى از علایم ظهور از امور سیاسى اسلام به حساب مى آید که باید مسئولین رده بالا در بررسى مسائل استراتژیک خود به آنها توجه نموده و برنامه هاى خود را در سطح کلان بر اساس آنها پى ریزى کنند.
۱۰- بحث از علایم ظهور موضوعى نیست که اختصاص به شیعه یا مسلمانان داشته باشد بلکه در هر دین و آیین کم و بیش به علایم ظهور منجى بشریت به هر اسم و نامى پرداخته شده است .
نویسنده آلمانى((هالسیل))در کتاب خود((خبر و سیاست))مى گوید: ما مسیحیان ایمان داریم که تاریخ بشریت در آینده اى نه چندان دور در معرکه اى به نام((هرمجدون))به پایان خواهد رسید. معرکه اى که در آن مسیح بازگشته و بر تمام زنده ها و مردگان حکومت خواهد کرد)). (۱)
پی نوشت:
۱- عمر اءمه الاسلام ، ص ۶۳.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.