آسیب معلق ماندن تاثیر قطعی معدل کنکور برای داوطلبان

یک مشاور کنکوری با بیان اینکه معلق ماندن تاثیر قطعی معدل در کنکور یک اشتباه بزرگ‌ است، گفت: این تصمیمات مسئولان شوک غیرقابل جبرانی را به داوطلبان وارد خواهد کرد.

#تاثیر#معلق#ماندن#معدل#در_کنکور

خبرگزاری افسران: علیرضا راستی مشاور کنکور درباره معلق ماندن تاثیر قطعی معدل در کنکور تا سال ۱۴۰۶ اظهار کرد: از نظر بسیاری از کارشناسان اعمال تغییرات در کنکور بدون در نظر گرفتن زیرساخت‌های موجود یک تصمیم اشتباه بود. حتی اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در مصاحبه‌هایی پذیرفته بودند که مصوبه تغییرات کنکور نواقصی دارد.

وی با اشاره به اینکه مصوبه تغییرات کنکور ۱۴۰۲ با وجود تمام نواقص دی ماه ۱۴۰۰ توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد، گفت: برخی از این تغییرات شامل حذف برخی زیرگروه‌های آموزشی، دو مرحله‌ای شدن کنکور و حذف دروس عمومی و تاثیر قطعی معدل بود. به عقیده بنده سه تغییر اول تصمیم مناسبی بود؛ اما از همان ابتدا کارشناسان و داوطلبان به تاثیر قطعی معدل اعتراض داشتند.

راستی با بیان اینکه شیوه برگزاری امتحانات نهایی در مدارس سراسر کشور یکسان نیست، گفت: به این معنا که تقلب در امتحانات نهایی وجود دارد، حالا نه سطح سازمان یافته ولی تقلب در پاسخدهی به سوالات و نمره دهی صورت می‌گیرد.

این مشاور کنکور با تصریح بر اینکه در حال حاضر عدالت آموزشی در کنکور رعایت نمی‌شود، گفت: مثلا فرصت کافی برای ترمیم معدل به دانش‌آموزان داده نمی‌شد. به این معنا که اگر داوطلبی با تراز ۷ هزار یکبار ترمیم معدل می‌کرد، این رقم ثابت می‌ماند و شانس ارتقا تراز را نداشت. 

وی افزود: تصمیم مجلس شورای اسلامی مبنی بر معلق ماندن تاثیر قطعی معدل یک اشتباه بزرگ‌تری است. این تصمیمات مسئولان شوک غیر قابل جبرانی را به داوطلبان وارد خواهد کرد. مثلا یکباره به دانش‌آموزان اعلام می‌کنند دروس عمومی را مطالعه کنند یا کنکور تک مرحله‌ای است.

راستی ادامه داد: نکته تاسف برانگیز این است که چند ماه مانده به کنکور هنوز هیچکدام از این تغییرات تصویب نشده و باید منتظر تصمیمات شورای نگهبان باشیم. با توجه به اینکه اولین جلسه این شورا ۵ مهرماه برگزار خواهد شد.

این مشاور تحصیلی بیان کرد: این تعلیق تصمیم گیری‌ها برای نظام آموزشی کشور مناسب نیست. کمتر از چند ماه تا کنکور زمان باقی مانده اما هنوز قوانین کنکور تصویب نشده است. امیدوارم این عدم تصمیم گیری‌ها در اثر فشار مافیای کنکور و کلاس‌های کمک آموزشی نباشد. 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.