جنایت علیه مردگان!/ وقتی ارتش آمریکا به جنازه مردم خودش هم رحم نمی‌کند!

چندی پیش اتفاقی عجیب در آریزونای آمریکا رخ داد. جنایتی از سوی ارتش آمریکا که مورد توجه رسانه «سی.بی.اس» قرار گرفت. جیم استافر به دلیل پرونده‌ای مرتبط با مادرش از یک شرکت اهدای عضو شکایت کرده است.

وی پس از مرگ مادرش و به بهانه اینکه پیکر مادرش در تحقیقات پزشکی مورد استفاده قرار بگیرد، جنازه مادرش را به مرکز BRC (مرکز بررسی منابع بیولوژیک) فروخت. آنچه به وی گفته شده بود این است که از جنازه مادرش تحت عنوان تحقیقات درباره آلزایمر استفاده می‌شود اما وقتی جنازه تحویل ارتش آمریکا شد، به عنوان پیکر آزمایشی برای تست بمب استفاده شد.

البته استافر تا سال‌ها از این فاجعه بی‌خبر بوده است تا زمانی که خبرنگار رویترز چند سال بعد با وی ارتباط می‌گیرد. خبر عجیب این بود که فقط در سال ۲۰۱۶، ۲۰ پیکری که به قصد تحقیقات پزشکی به مراکز تحقیقاتی در آریزونا اهدا شده‌اند، در ارتش آمریکا برای آزمایش‌های انفجاری استفاده شده‌اند.

تقریبا هیچ کدام از خانواده‌ها از این موضوع تا پیش از پیگیری‌های خبرنگار رویترز خبر نداشتند اما اکنون که همه خانواده‌ها متوجه جنایت ارتش آمریکا شده‌اند، ۳۲ نفر به شکایت از مرکز تحقیقات بیولوژیک آریزونا (BRC) پیوستند.

این بی‌احترامی به شأنیت و مقام انسانی افراد توسط ارتش آمریکا مضاف بر جنایت‌هایی که علیه کشورهای دیگر جهان انجام داده است. پیش‌بینی می‌شود اگر پیگیری‌ها ادامه یابد، پروند‌ه‌های اینچنین دیگری نیز افشا شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.