افزایش تولید مواد مخدر در افغانستان/رشد ۳۲ درصدی

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: کشت تریاک نسبت به سال گذشته در افغانستان به میزان ۳۲ درصد افزایش یافته است و این کشور بزرگ‌ترین تولیدکننده تریاک جهان است.

#رشد۳کشت#مواد_مخدر#افغانستان

به گزارش خبرگزاری افسران، سردار اسکندر مومنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در همایش سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر به این ستاد گفت: گزارش‌ها حاکی از آن است که مصرف مواد مخدر و متافتامین‌ها در حال افزایش است و این بسیار نگران‌کننده است.

وی افزود: کشت تریاک نسبت به سال گذشته در افغانستان به میزان ۳۲ درصد افزایش یافته است و این کشور بزرگ‌ترین تولیدکننده تریاک جهان است و علاوه بر این تولید میزان تولید متافتامین در این کشور بسیار بالاست و از حیث کانابیست‌ها رتبه دوم را در دنیا دارد.

مومنی گفت: خیل مهاجران غیرقانونی و تحرکات تروریستی و… هزینه‌های بسیار بالایی برای جمهوری اسلامی ایران به دنبال داشته است، به‌طوری‌که جمهوری اسلامی ایران امروز ۸۰۰ تن از مواد مخدر و روانگردان را توانسته است کشف کند و بر این اساس بالاترین آمار کشفیات در دنیا را به خود اختصاص داده است.

وی گفت: یکی از برنامه‌های مهم ستاد مبارزه با مواد مخدر ضربه به بنیان‌های مالی قاچاقچیان است و در این راه از هیچ تلاشی کوتاه نیامده است.

سردار مومنی اظهار داشت: پیشگیری از مصرف مواد مخدر و روان گردان را مورد تأکید این ستاد دانست و گفت: در همین راستا ۴۵ هزار کانون یاریگران زندگی در محله و روستاها با هدف آموزش جامعه هدف به منظور پیشگیری از مصرف مواد مخدر ایجاد شده است.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: در سال گذشته ما توانسته‌ایم ۱۵ استان را به دفتر مجمع خیرین یاریگران زندگی تجهیز کنیم.

وی همچنین کنترل جرایم مواد مخدر در فضای مجازی را مهم خواند و گفت: این یکی از تلاش‌های مهم ما به‌شمار می‌آید و در این راستا توانسته‌ایم اقدامات مطلوبی را پیگیر کنیم.

سردار مومنی تأکید کرد: تحریم‌های ظالمانه آمریکا یک چالش بسیار مهم است که این مانع هیچ گونه کوتاهی در وظیفه ما به‌شمار نمی‌آید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.