نظریه خانواده مهدوی در مقابله با سبک زندگی غربی

خانواده مهدوی خانواده ای متاثر از آیات و الگوهای ینی است، خانواده ای که با تبیین ارزش های دینی در مسیر منحط سبک زندگی غربی حرکت نمی کند، بلکه با توجه به اینکه امام عصر ناظر اوست به دنبال توسعه اخلاقیات و بهترین روش های اخلاقی در کسب فضیلت و تجربه زندگی بهتری است

#خانواده#مهدوی#پادزهر#سبک#زندگی#غربی

خانواده مهدوی و ایمانی حیات ابدی دارد

نهاد خانواده کهن ترین نهاد بشری است چرا که کانون خانواده عمری به اندازه عمر بشر دارد و زندگی بشر با آن معنا می یابد. انسان ها در خانواده متولد و در آن رشد می کنند و پله به پله به کمال می رسند، این خانواده براساس‌ عقیده مسلمانان اگر پیوند ایمانی و الهی داشته باشد قطعا به این جهان محدود نمی شود، بلکه در بهشت نیز در کنار هم خواهند بود. افراد خانواده ایمانی در بهشت کنار هم هستند و از مانوس بودن با هم لذت می برند. به طوری که خداوند متعال در آیه ٢١ سوره مبارکه طور به این موضوع اشاره می کند که: «کسانی که ایمان آوردند و فرزندان آنها در مسیر ایمان از والدین خود تبعیت کردند، فرزندان آنها در بهشت به والدین ملحق می شوند و از پاداش کردار آن ها کم نمی کنیم. چرا که عاقبت هر انسانی در گرو اعمال خود است.» این آیه و تاکیدات روایت های دینی نشان می دهد اسلام نگاه اصیل تمدنی به خانواده دارد، لذا خانواده را فقط به این جهان و مادیات آن محدود نمی کند، بلکه یک حیات ابدی در سایه ایمان به خدا در انتظار خانواده را به تصویر کشیده است.

هیچ بنیانی نزد خداوند بالاتر از خانواده نیست

اگر بخواهیم سیمای خانواده را در نگاه رسول اکرم و معصومین(علیهم السلام) مورد بررسی قرار دهیم متوجه جایگاه بی نظیر خانواده‌ در این نگاه آسمانی می شویم، از نظر رسول خاتم و جانشینان ایشان، هیچ بنا و بنیانی در پیشگاه خداوند عالمیان بهتر از خانواده نیست، لذا تشکیل خانواده ایمانی در نظر خداوند متعال بسیار ارزنده است. پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) نیز فرموده‌اند: «درهای آسمان از در چهار زمان از سر رحمت باز می شود، هنگام نزول باران، هنگام گشودن در کعبه، هنگام ازدواج و هنگام نگاه کردن فرزند به چهره پدر و مادر، این حدیث نشان دهنده جایگاه خانواده در نزد خداوند متعال و معصومین(علیهم السلام) است.

پروژه دین زدایی در راستای حذف خانواده است

در تاریخ آمده است پیش از محاکمه سقراط از او پرسیدند: بزرگترین آرزوی تو چیست؟ گفت: «بالا رفتن از بالاترین مکان در آتن تا با مردم را با  صدای بلند مورد خطاب قرار دهم که چرا با حرص و طمع بهترین سال های عمر خود را به عبادت طلا می گذرانید!؟ در حالی که آنگونه که باید و شاید در تعلیم فرزندانی که وارث سرمایه های شما هستند همت نمی ورزید!»؛ قطعا اسلام این موضوع را به بهترین زبان و زیباترین الگو برای مسلمانان به تصویر کشیده است که تربیت فرزندان در یک خانواده ایمانی منجر به تربیت جامعه‌ اخلاق گرا و دین محور می شود. خانواده از این جهت در نگاه اندیشمندان دنیا حائز اهمیت است که نظام سرمایه داری غربی با تفکر صهیونیستی برای اداره نظام های سرمایه داری خود و باقی ماندن نظام های مادی و لیبرالی خود چاره ای جز تلاش برای فروپاشی نظام خانواده ندارند، تخریب خانواده در نظام های غربی به این دلیل دنبال می شود که خانواده مستحکم‌ترین دژی است که نابودی آن تضمین پیروزی کفار است، در حالی که اگر خانواده ایمانی و الهی باشد اهداف سرمایه داری آن ها محقق نمی شود. لذا در تلاش هستند تا با حربه های شهوت و دنیا پرستی سقوط خانواده را تسریع کنند تا به اهداف شوم خود برسند و زندگی مردم را به سبک مورد نظر خود تعریف کنند، در اتاق های فکر خود برای کوچکترین موضوعات زندگی مردم تصمیم می گیرند و لذا در حال دنبال کردن پروژه دین زدایی از خانواده ها هستند.

نابودی خانواده با بی حرمت کردن خانواده محقق می شود

اگر بخواهیم خانواده را در آخر الزمان مورد آسیب شناسی قرار دهیم باید به این نکات توجه کنیم و بهترین روش ها را در خانواده خود به کار بگیریم و از خواسته های دشمن و سرایت آن به زندگی خانوادگی و جامعه مهدوی به شدت دوری کنیم. یکی از موضوعاتی که دشمن برای نابودی خانواده و جامعه مهدوی به دنبال تحقق آن است افزایش نابسامانی عاطفی در روابط خانواده است، دشمن با شکستن حرمت خانواده تلاش می کند تا احترام بین اعضای خانواده را تیره و تار کند. در خانواده مورد نظر غربی پدر و مادر جایگاه چندانی در زندگی فرزند ندارد و اهمیتی به کانون خانواده داده نمی شود، لذا فرزندان می توانند برای خود تصمیم بگیرند و وقعی به نهاد خانواده نمی دهند، لذا در این دیدگاه غیردینی و غیرالهی موضوعی به نام حرمت در کانون خانواده باقی نمی ماند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.