شاخص آلودگی هوای مرکز و جنوب غرب تهران به ۵۰۰ رسید

شاخص آلودگی هوای تهران هم‌اکنون با میانگین عدد ۲۹۴ در وضعیت بسیار ناسالم قرار دارد.

این در حالی است که شاخص آلودگی هوا در برخی از مناطق مرکزی و جنوب غربی تهران به عدد ۵۰۰ رسیده است و در وضعیت خطرناک قرار دارد. شاخص آلودگی هوای مرکز و جنوب غرب تهران به ۵۰۰ رسید.

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین شاخص آلودگی هوا هم اکنون بر روی عدد ۸۶ و کیفیت هوا در وضعیت قابل قبول است.  

همچنین شاخص آلودگی هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته با میانگین ۱۱۵ بود و کیفیت هوای پایتخت در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت.  از ابتدای سال تاکنون کیفیت هوای تهران پنج روز پاک، ۱۲۶ روز قابل قبول، ۵۷ روز ناسالم برای گروه‌های حساس و دو روز ناسالم بوده است.

 مهدی پیرهادی درجریان شصت و پنجمین جلسه شورای شهر تهران، اظهار کرد: در حال حاضر در برخی مناطق شهر تهران شاخص آلودگی به عدد ۵۰۰ رسیده است.

به گفته وی، مناطق ۲۱، ۹، ۲، ۵، ۶، ۱۳ شاخص آلودگی با عدد ۵۰۰ را تجربه می‌کنند. همچنین در دیگر مناطق نیز شرایط خوبی ندارند و در برخی مناطق از جمله منطقه ۱۴ شاخص بر روی عدد ۴۰۰ است.

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران با اشاره به شرایط پیش آمده در تهران گفت: از استاندار تقاضا می‌کنیم تمام ادارات از ظهر به بعد تعطیل شوند چرا که طبق اعلام سازمان هواشناسی از بعدازظهر میزان شاخص آلودگی افزایش پیدا خواهد کرد و این شرایط برای شهروندان خطرناک است. امروز مدارس چند استان از جمله تهران، البرز، خوزستان و قم تغطیل شده بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.