انفجار در معدن معدنجوی طبس

نشت گاز حوالی ساعت ۲۱ شنبه‌شب در یکی از کارگاه‌های شرکت زغال سنگ معدنجوی طبس موجب انفجار شد. تاکنون پیکر ۱۷تن از کارگران بیرون کشیده شده است.

انفجار در یکی از معادن زغال‌سنگ در طبس حادثه‌ساز شد. حادثه انفجار معدن طبس ساعت ۲۱ شب گذشته به دلیل تصاعد آنی گاز متان دریکی از تونل‌های معدن زغال‌سنگ شرکت معدنجو رخ داد که در زمان حادثه ۶۹ کارگر در بلوک سی و بی این معدن زغال‌سنگ در طبس مشغول کار بودند.

 محمدعلی آخوندی، مدیرکل مدیریت بحران استان خراسان جنوبی در تشریح آخرین جزئیات حادثهٔ انفجار معدن زغال‌سنگ معدنجوی شهرستان طبس، گفت: انفجار در معدن زغال‌سنگ طبس ناشی از گاز متان بوده است. متاسفانه تا این لحظه 34 نفر فوتی و ۲۰ نفر نیز مجروح شده‌اند و تعداد فوتی‌ها افزایش خواهد یافت.

مدیرکل مدیریت بحران خراسان جنوبی با بیان این‌که تعداد فوتی‌ها و مصدومین حادثهٔ معدن طبس هنوز به‌طور دقیق مشخص نیست، افزود: تعدادی از کارگران معدن که مصدوم یا دچار مسمومیت گاز شده بودند، با کمک نیروهای امدادی احیا و به بیمارستان منتقل شده‌اند.

علی اکبر رحیمی فرماندار شهرستان طبس، هم در خصوص علت دقیق انفجار بیان کرد:  انفجار در معدن به صورت آتش‌سوزی یا تخریب دیواره‌های شدید نبوده است، بلکه تصاعد گاز متان در تونل‌ها موجب خفگی نیروها در معدن زغال‌سنگ شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.