دستگیری متهم کلاهبرداری شارژ ارزان قیمت / پلیس فتا

رئیس پلیس فتا پایتخت از دستگیری متهمی خبر داد که با ترفند فروش شارژ ارزان قیمت از شهروندان کلاهبرداری کرده بود.

#سرهنگ#معظمی#رئیس#پلیس_فتا#دستگیری#کلاهبردار#شارژ_ارزان_قیمت

به گزارش خبرگزاری افسران، رئیس پلیس فتا پایتخت از شناسایی و دستگیری عامل راه اندازى صفحه فیشینگ با ترفند خرید شارژ تلفن همراه ویژه عید نوروز خبر داد.

سرهنگ داود معظمی، رئیس پلیس فتا پایتخت در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس در تشریح جزئیات خبر فوق اظهار داشت: در پی مراجعه فردی به پلیس فتا و گزارش برداشت غیر مجاز به مبلغ پانصد میلیون ریال از حساب بانکى اش، توسط فرد یا افرادى ناشناس، رسیدگى به این موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

شاکی در اظهاراتش گفت: برای خرید شارژ تلفن همراه در فضای مجازی در حال جستجو بود که با یک سایت مواجه شد که به مناسبت نوروز شارژ ارزان قیمت تحت عنوان شارژ عیدانه داشته که وی بدون توجه به آدرس درگاه پرداخت و اطمینان از هویت گردانندگان آن سایت اقدام به خرید کرده و پس از وارد کردن اطلاعات کارت بانکی و مواجهه با تراکنش ناموفق، پس از چند لحظه تمام موجودی حسابش را از دست داده اشت. 

رئیس پلیس فتا پایتخت تصریح کرد: پس از اظهارات شاکی، کارشناسان پلیس فتا اقدامات خود را آغاز کرده و متوجه شدند که فردی تحت عنوان شارژ عیدانه با ایجاد یک درگاه جعلی پرداخت از کاربران فضای مجازی کلاهبرداری می کند که پس از شناسایی مجرم در فضای مجازی و بدست آوردن اطلاعات هویتی با هماهنگی قضایی مجرم در یکی از مناطق غرب تهران بزرگ دستگیر و به همراه تجهیزات الکترونیک به پلیس فتا منتقل شد.

سرهنگ معظمی با بیان اینکه متهم پس از انتقال به پلیس فتا با مشاهده مستندات موجود در پرونده بزه انتسابی را پذیرفت خاطرنشان کرد: مجرمان سایبری با ایجاد سایت جعلی فروش شارژ ارزان قیمت در ایام عید نوروز، ‌قربانیان خود را به سمت درگاه جعلی برده و با به دست آوردن اطلاعات حساب بانکى افراد نسبت به سرقت موجودی حساب قربانیان اقدام می کنند.

رئیس پلیس فتا پایتخت با اعلام اینکه افراد باید پیامک رمز یکبار مصرف را با خرید اینترنتی خود مطابقت داده و به هیچ عنوان فریب تبلیغات اغوا کننده و دروغین خریدهای آنلاین با قیمت های ارزان تر را نخورده و از سایت های دارای نماد اعتماد الکترونیک خرید کنند خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق مرکز فوریتهای سایبری با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ اطلاع داده یا از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir با پلیس در میان بگذارند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.