ارتقای اشراف اطلاعاتی در حوزه‌های بازرسی/ رونمایی طرح سطح‌بندی و نشان بازرسان فراجا

رئیس پلیس کشور از اهتمام بر ارتقای اشراف اطلاعاتی در حوزه‌های بازرسی و همچنین رونمایی از طرح سطح‌بندی و نشان بازرسان فراجا خبر داد.

#سردار#رادان#ارتقای#اطلاعاتی#بازرسان#طرح#سطح_بندی#نشان#فراجا

به گزارش خبرگزاری افسران، همایش سراسری بازرسی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با حضور سردار احمدرضا رادان رئیس پلیس کشور و سردار مهدی معصوم بیگی رئیس بازرسی کل فراجا و جمعی از مسئولان مربوطه برگزار و در این همایش به موضوعاتی از جمله ارتقاء اشراف اطلاعاتی در حوزه های بازرسی، راه اندازی مرکز تربیت مدیران، اهتمام به تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری امام خامنه ای عزیز مدظله العالی در این حوزه، توجه به جوان گرایی در انتصابات فرماندهان و … پرداخته شد. 

سردار احمدرضا رادان در این همایش ضمن عرض تبریک به مناسبت ماه شعبان گفت: امیدوار هستیم که با درک درست از این ماه عزیز و اطاعت از امر ولی زمان ورود عالمانه و مخلصانه ای به ماه مبارک رمضان داشته باشیم.

وی در ادامه ضمن عرض خسته نباشید و خداقوت به تمامی همکاران در سراسر کشور عنوان کرد: انصافا همکاران انتظامی در انجام ماموریت های محوله و ذاتی یک سال پرفراز و نشیب ( وقوع حوادث و اتفاقات پی در پی ) را پشت سر گذاشتند و در انجام مطلوب ماموریت ورود به هنگام داشتند که این تلاش های بی وقفه و شبانه روزی جای قدردانی دارد.

رئیس پلیس کشور با تاکید بر اینکه بازرسی؛ ستاد شخصی فرمانده است، تصریح کرد: زمانی که این خصوصیت شامل حال یک سازمان می شود، قطعا باید ویژگی های خاص را نیز در خود بارور کند که صداقت و راستگویی از جمله این ویژگی ها است.

سردار رادان همچنین گفت: زمانی که یکایک کارکنان دارای ویژگی صداقت و راستگویی باشند قطعا در تصمیم گیری درست فرمانده نیز تاثیر گذار خواهد بود و به دنبال آن نتایج مطلوب را بر روی افراد و سازمان شاهد خواهیم بود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: بازرسی علاوه بر صداقت و راستگویی، باید در بین کارکنان از مقبولیت و محبوبیت برخوردار باشد؛ در واقع بازرسی باید در دل کارکنان رسوخ کند نه در جسم آنها در غیر این صورت تلاش های شما عزیزان بی اثر خواهد بود.

این مقام ارشد انتظامی یکی دیگر از ویژگی های بازرسی را مأمن و پناهگاه بودن کارکنان دانست و گفت: بازرسی باید سنگ صبور و گوش شنوا کارکنان باشد و آنها را در حل مشکلات یاری رساند و همراه آنها باشد.

فرمانده کل انتظامی کشور با تأکید بر اینکه بازرسی باید یک واحد نهادی باشد، تصریح کرد: قاطعیت، منعطف بودن، بهنگام، چابک و شفاف بودن و همچنین گذر از نظامات خشک اداری ( در تعیین پیشنهادها نقش سازنده و تعیین کننده داشته باشد) از دیگر ویژگی های خاصی است که بازرسی باید مورد اهتمام ویژه قرار دهد.

سردار رادان با اشاره به اینکه کارکنان بازرسی باید با روحیه جهادی در انجام ماموریت ها پای کار باشند، گفت: بازرسی باید برای انجام مطلوب ماموریت ها درک درستی از آن داشته باشد که قطعا شاهد نتایج مطلوب نیز خواهیم بود.

رئیس پلیس کشور در ادامه این همایش به موضوع انتصابات فرماندهان اشاره کرد و گفت: ۷۰ درصد هنر و علم مدیریت در انتصابات است؛ نکته قابل توجه و مهم در انتصابات این است که هرگز رفاقت را فدای واقعیت ها نکنیم؛ ضمن اینکه در انتصابات فرماندهان باید به سمت جوان گرایی برویم به طوری که نشاط جوانی توام با شور و شعور نیز باید در اولویت قرار بگیرد، چرا که جوان گرایی با این ویژگی های ذکر شده در کنار یکدیگر اثرگذار است.

سردار رادان همچنین ادامه داد: راه اندازی مرکز تربیت مدیران نیز از دیگر مواردی است که باید مورد اهتمام ویژه و اولویت قرار بگیرد.

این مقام ارشد انتظامی همچنین به ارتقاء اشراف اطلاعاتی در حوزه های بازرسی اشاره و تصریح کرد: اشراف اطلاعاتی توام با تحلیل قطعا در انجام مطلوب ماموریت ها و همچنین تصمیم گیری ها تاثیرگذار است، بنابراین اهتمام به ارتقاء اشراف اطلاعاتی در حوزه های بازرسی یک امر ضروری است.

سردار رادان به حضور مستمر بازرسی در واحدها نیز تاکید کرد و گفت: اگر بازرسی ها هدفمند، درست و به هنگام نباشد قطعا شاهد نتایج مطلوب نیز نخواهیم بود؛ باید بازرسی، پیشگیری را مقدم بر مقابله قرار دهد در واقع با اشراف اطلاعاتی باید تخلفات را جلوتر از زمان پیش بینی کند که به این مهم صیانت و پیشگیری پیش دستانه نیز گفته می شود.

رئیس پلیس کشور تاکید کرد: باید اطلس حوادث، اتفاق ها و موضوعات اساسی قبل از پایان سال تهیه و برای سال آینده یک بررسی درست انجام شود که این اطلس چقدر در کاهش تخلفات تاثیرگذار بوده است.

بنابراین گزارش، ارزیابی عملکرد سال ۱۴۰۱ در حوزه ماموریت بازرسی، تبیین برنامه ها در سال ۱۴۰۲، فرامین، تدابیر و اولویت های ماموریتی، ارتقاء آمادگی عملیاتی جامعه بازرسی برای مناسبت های پایان سال (چهارشنبه آخر سال، ماه مبارک رمضان) از جمله اهداف برگزاری همایش سراسری بازرسی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران است.

گفتنی است، در این همایش از طرح سطح بندی و نشان بازرسان انتظامی کشور نیز توسط سردار احمدرضا رادان فرمانده کل انتظامی کشور رونمایی شد. (سطح بندی بازرسان انتظامی کشور از جمله طرح های ابتکاری بازرسی کل فراجا است که انگیزه بازرسان را با ارتقاء به سطوح عالی در راستای تعالی بخشی و صیانت از سازمان و کارکنان دو چندان می کند).

در این همایش، ضمن رونمایی از طرح سطح بندی بازرسان فراجا و نشان های شش گانه بازرسان منتخب، ۳ نفر از کارکنان جامعه بازرسی به نمایندگی از سایر بازرسان منتخب و مفتخر به دریافت نشان بازرسی شدند.

نشان های شش گانه بازرسی که به بازرسان منتخب ِفعال در انتظامی استان های سراسر کشور اهداء خواهد شد شامل سربازرس، بازرس ویژه، بازرس رتبه یک، بازرس رتبه ۲، بازرس یار رتبه ۱، بازرس یار رتبه ۲ است.

این طرح برای اولین بار توسط بازرسی کل فراجا در سطح نیروهای مسلح تهیه و اجرا شده است که در راستای تخصصی شدن بازرسی و تحکیم و اتقان بخشیدن به امر نظارت و بازرسی موثر خواهد بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.